توجه مایکروسافت به آسیا؛ دیتاسنتر جدید ردموندی‌ها در تایلند افتتاح می‌شود


ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، از «تعهدات مهم» برای ایجاد یک دیتاسنتر منطقه‌ای جدید در تایلند و حضور گسترده‌تر در جنوب شرق آسیا خبر داد.

نادلا در بیانیه‌ی مطبوعاتی مایکروسافت می‌گوید: «تایلند فرصتی باورنکردنی برای ساختن آینده‌ای مبتنی‌بر هوش مصنوعی دارد. این سرمایه‌گذاری‌ها به تأثیرگذاری و رشد در بخش‌های دولتی و خصوصی تایلند کمک می‌کند.»

مایکروسافت به آموزش مهارت‌های هوش مصنوعی به بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر و حمایت از توسعه‌دهندگان محلی متعهد است. این شرکت میزان دقیق سرمایه‌گذاری خود در منطقه‌ی جنوب شرق آسیا را اعلام نکرد.

غول ردموندی پیش‌تر گفته بود که طی چهار سال آینده ۱٫۷ میلیارد دلار در اندونزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی جدیدی بسازد.

به گفته‌ی مایکروسافت، تقاضای فزاینده‌ای برای خدمات ابری در تایلند وجود دارد که به این کشور اجازه می‌دهد تا از فرصت‌های اقتصادی و بهره‌وری ناشی از هوش مصنوعی استفاده کند.

رونق هوش مصنوعی، تقاضا برای خدمات ابری و دیتاسنترها را افزایش داده؛ چراکه برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به مقادیر زیادی اطلاعات نیاز است و فضای ابری دسترسی به دیتاست‌های وسیعی را فراهم می‌کند.

مایکروسافت برنامه‌های گسترده‌تری تا سال ۲۰۲۵ برای آموزش مهارت‌های هوش مصنوعی به ۲٫۵ میلیون نفر از افراد مستقر در انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (شامل تایلند و اندونزی) دارد.

دیدگاهتان را بنویسید