شیری که مغز شما را سریعتر پیر می کند


در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله تحقیقات تغذیه و تغذیه مولکولی منتشر شده است، 4668 شرکت‌کننده در سنین 55 تا 75 سال ابتدا اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی فعلی خود و همچنین آزمایش‌های عصبی روان‌شناختی ارائه کردند. شرکت کنندگان همچنین در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری قلبی عروقی بودند.

دو سال بعد، ارزیابی مشابهی در مورد آنها انجام شد، که در آن ارتباط احتمالی بین نرخ بالاتر زوال شناختی هنگام نوشیدن شیر پرچرب مشاهده شد.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که نرخ بالاتر کاهش شناختی در یک دوره دو ساله در افراد مسن ممکن است با خطر بالاتر بیماری قلبی عروقی به دلیل مصرف شیر پرچرب همراه باشد. با این حال کارشناسان معتقدند هنوز برای تایید صحت نتایج این ارزیابی زود است.

مهم ترین نتیجه این پژوهش این است که نتایج این تحقیق بسیار ابتدایی است به این معنا که نباید آن ها را آموزه های موکد و تغییرناپذیر تلقی کرد. چنین تحقیقاتی باید مبنایی برای تحقیقات گسترده تر در آینده باشد.

افرادی که لبنیات زیادی مصرف می کنند ممکن است قند خون بالایی داشته باشند که هنگام خوردن بستنی یا دسرهای لبنی اتفاق می افتد. در نتیجه قند خون بالا و به دنبال آن افزایش سطح انسولین ممکن است علت واقعی زوال شناختی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید