اولین مورد «آبله میمون» در فلسطین اشغالی شناسایی شد



منابع بهداشتی رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک مرد 30 ساله که علائم “آبله میمون” را نشان داده بود به بیمارستان ایچیلوف در تل آویو منتقل شد.

بر اساس این گزارش، فرد مبتلا که به تازگی از سفر به اروپای غربی بازگشته است، با علائم خفیف در بیمارستان بستری شده و در قرنطینه به سر می برد.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی با تایید ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون از همه افرادی که وارد فلسطین اشغالی می شوند و دچار علائمی مانند تب و جوش هستند، خواست سریعا به پزشک مراجعه کنند.

پیش از این، سازمان جهانی بهداشت (WHO) پس از شناسایی بیش از 100 مورد آبله در اروپا، جلسه اضطراری روز جمعه برگزار کرد.

آلمان شیوع آبله میمون را بزرگترین شیوع در تاریخ اروپا توصیف کرد. این بیماری حداقل در هشت کشور اروپایی از جمله بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، سوئد و بریتانیا و همچنین ایالات متحده، کانادا و استرالیا گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، آبله میمون شبیه آبله انسان است. این بیماری سال هاست که در بسیاری از نقاط جهان ریشه کن شده است و هیچ مورد جدیدی گزارش نشده است. اما در سال‌های اخیر، به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، ترس از شیوع این ویروس افزایش یافته است.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ویروس آبله می‌تواند موش‌ها و خرگوش‌ها و انسان‌ها را نیز آلوده کند. اولین مورد آبله مرغان در انسان در دهه 1970 گزارش شد. در سال 2003، مقامات بهداشتی ایالات متحده یک مورد از این ویروس را در این کشور گزارش کردند.

علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است.

درماتیت همچنین می تواند رخ دهد، معمولاً در صورت قبل از انتشار به سایر قسمت های بدن. در نهایت یک پوسته تشکیل می شود و می ریزد.

دیدگاهتان را بنویسید