خبرگزاری مهر: اجلاس سراسری 4000 شهید روحانی در قم برگزار شد | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، سردار رمضان شریف ظهر امروز در نشست خبری اجلاسیه سراسری 4000 شهید روحانی که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: اجلاسیه ملی 4000 شهید استان قم چهارشنبه 4 خردادماه برگزار می شود. با پیام مقام معظم رهبری با حضور خانواده های معظم شهدا، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم قم برگزار می شود.

سردار شریف تصریح کرد: در این همایش سردار حسین سلامی رئیس جمهور، فرمانده علی بن ابی طالب علیه السلام، آیت الله عرفی، رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور، زائر اسلام و زائران مسلمان حضور داشتند. صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

وی گفت: مدارک همه 4 هزار روحانی استعلام شده است و از سوی دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز این آمار را رسما تایید کرده است.

وی افزود: نمایشگاه 50 غرفه با موضوع شهدای روحانی با حضور 31 فرمانداری در محل مصلای بیت المقدس برپا می شود و تا 19 خرداد ادامه دارد.

سخنگوی و مدیر روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دفاع مقدس گفت: باید بعد از 8 سال دفاع مقدس وارد عرصه سازندگی شد و وارد سپاه شد. بسیج در این حوزه رویکردی مثبت و چشمگیر است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جنگ تمام می شد باید نگران فرهنگ دفاع مقدس بودیم و اگر تمام سپاه پاسداران روی ساخت و ساز متمرکز می شد، شاید حوزه فرهنگی در این حوزه کمرنگ می شد.

ایجاد یادمان ها و راهیان نور دو برنامه مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار شریف ادامه داد: سعی کرده ایم دو کار اصلی را به موازات حوزه سازندگی انجام دهیم که از جمله برپایی اجلاسیه شهدا و اجلاسیه ایثارگران در سراسر کشور است که اولین آن در شهر قم برگزار شد. که تاکنون دو بار در برخی استان ها برگزار شده است.» اقدامات فرهنگی مهمی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تفکر بسیجی انجام شود.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تصویری غیرواقعی از دفاع مقدس ارائه دهد و برپایی این یادمان ها در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت موثر بود، افزود: پیوسته با اعزام هیئت هایی از اقشار مختلف دنبال می شد. به خصوص نسل جوان

در ساخت آثار فاخر فیلم و سریال دفاع مقدس موفقیت چندانی نداشته ایم

سخنگوی و مدیر روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قرار بود در حوزه ساخت فیلم و سریال های فاخر در حوزه دفاع مقدس شاهد تولیدات خوبی باشیم اما در این زمینه موفقیت چندانی کسب نکردیم. اگرچه برخی از تولیدات تلویزیونی و سینمایی در برخی مواقع مفید و موفق بوده اند، اما در مجموع موفقیت چندانی در این زمینه نداشته ایم.

سردار شریف گفت: در اکثر شهرهای کشور و حتی روستاهای کشور که شاهد شهدا بودند، یادواره شهدا برگزار شد و این یادواره ها به ویژه برای همه گروه هایی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند برگزار شد.

وی گفت: استان مازندران در برپایی یادواره ها و اجلاسیه های شهدا در کشور به موفقیت های بزرگی دست یافته است و خانواده های شهدا ذات یادواره ها هستند و حتی هزینه برپایی آن را این خانواده ها و خانواده ها تامین می کنند.

ضربه دشمنان از قم است

سخنگوی و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت شهر قم در انقلاب اسلامی گفت: احساس واقعی دشمن این است که سیلی می خورد از جایی که انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته است. شهر قم به عنوان مبدأ». انقلاب و هسته مرکزی انقلاب اسلامی. نقش مهمی در تداوم انقلاب دارد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس حضور جدی و کارکرد گسترده ای در عرصه های تبلیغاتی و رزمی جنگ داشتند و امروز ضد انقلاب و صهیونیست ها. اقداماتی برای تخریب روحانیت در جامعه انجام می دهند که نشان دهنده نقش ویژه روحانیت است. در جامعه.

صهیونیست ها یک فروپاشی زود هنگام را تصور می کنند

سردار شریف افزود: صهیونیست ها اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی شکست ناپذیر است اما امروز می بینیم که امنیت آنها در سرزمین های اشغالی زیر سوال رفته و مهاجرت معکوس در حال وقوع است و گمان می رود که فروپاشی زودهنگام آنها باشد. محصول الهامات دفاع مقدس است.» انقلاب اسلامی و روحانیت است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور نسبت به سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی گفت: امروز شرایط بسیار متفاوتی نسبت به سال‌های اول انقلاب داریم؛ اگرچه مشکلاتی داریم، اما گستره خدمات ارائه شده به مردم در سراسر کشور کشور غیر قابل انکار است

سخنگوی و روابط عمومی سپاه با اشاره به طرح جدید توزیع یارانه ها گفت: اگر کشوری بخواهد اصلاحات اقتصادی انجام دهد؛ مردم و مسئولان آن کشور پیگیر این موضوع بودند اما امروز شاهد هجمه سازماندهی شده دشمنان در این راستا هستیم و آنها نیز در کشور نفوذ کرده و سعی در ایجاد فضای منفی در راستای این طرح دارند. مردم ناامید شده اند.

وی ادامه داد: همه اقتصاددانان سابق و فعلی بر نحوه اشتباه پرداخت یارانه ها اتفاق نظر دارند و باید خدا را شکر کرد که درک و درایت مردم را داشتند که علیرغم درخواست های فراوان دشمنان برای ایجاد ناامنی، این دوران به خوبی سپری شده است. رویکرد سپاه و بسیج همواره بر کمک به مردم متمرکز بوده است.

سردار شریف افزود: پیامی که از برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی در این برهه صادر می‌شود این است که می‌خواهیم بگوییم روحانیت در حوادث مختلف از جمله جنگ‌ها، بلایای طبیعی و حوادثی مانند کرونا و غیره قبل از انقلاب پیشگام بودند. و حضور آنها الهام بخش بود و نسل جدید باید از آن آگاه باشد.”

وی با اشاره به هجمه های رسانه ای دشمنان به کشور و ارزش های دینی و اسلامی توسط منافقین، افزود: منافقین و گروهک ها در ابتدای انقلاب اسلامی در ترور شخصیت های انقلابی و مردم ایران جنایت کردند. .، تولید علمای شیعه و نیروهای مسلح.

سخنگوی و مدیر روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اروپایی ها یک روز گروهک منافقین را که 17 هزار ترور در ایران امضا کردند را در لیست تروریسم قرار می دهند و روز دیگر آنها را از لیست خارج می کنند. “

هشدار به ماجراجویی صهیونیست ها

وی درباره ماجراجویی صهیونیست ها در منطقه گفت: صهیونیست ها عملا اعلام کرده اند که حضور ایران در منطقه را تحمل نمی کنند و به سایت های ایران حمله خواهند کرد و ما بر اساس اشراف اطلاعاتی که داریم و … در گام اول، در حالی که به کشوری که این اقدامات در آن انجام می‌شود، اعلام می‌کنیم، با آنچه در اربیل رخ داده است، برخورد خواهیم کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید