راهنمای تمیز کردن کولر آبی برای رسوبات و مقیاس برای تابستان خنک تر


در این مقاله روزیاتو می خواهیم روش های مختلف تمیز کردن لجن و پوسته کولرهای آبی را به شما بگوییم. یکی از راه های خلاص شدن از شر شوره سر و رسوبات کولر آبی استفاده از توپی شوره سر و فیلتر رسوبی است.

چیلر آب از آب برای تبخیر از اواپراتور در محفظه خنک کننده برای خنک کردن هوا استفاده می کند. به همین دلیل آب شهری زیادی مصرف می کند; آبی که حاوی مقدار زیادی نمک است و به مرور زمان منجر به رسوب، پوسته شدن بدن و قسمت های داخلی مایع خنک کننده می شود.

برای اینکه به کولر آبی منزل خود عمر طولانی داشته باشید، بهتر است رسوبات بدنه را در اسرع وقت تمیز کنید تا از خراب شدن زودهنگام کولر آبی جلوگیری کنید.

گرفتگی دریچه های تهویه مطبوع جریان هوای پاک را مسدود می کند و همچنین بوی نامطبوعی از خود منتشر می کند. مهمتر از همه، هنگامی که شوره سر و آهک قسمت های مکانیکی مایع خنک کننده را مسدود می کنند، باعث ایجاد مشکل در گردش قطعات می شوند و به تدریج منجر به فرسودگی خنک تر می شوند.

بنابراین، بهتر است قبل از اینکه هزینه زیادی را متحمل شوید و مجبور شوید خود کولر یا موتور آن را تعویض کنید، رسوبات را از تهویه مطبوع پاک کنید یا اقداماتی برای جلوگیری از ظاهر شدن شوره سر انجام دهید.

نکات زیر به شما کمک می کند تا با تمیز کردن رسوبات و رسوبات کولر آبی خود احساس خنکی، مصرف آب کمتر و عمر طولانی تری داشته باشید.

چگونه از ایجاد رسوب و رسوب در کولرهای آبی جلوگیری کنیم

روش های زیر را برای تمیز کردن کولر آبی و حداقل شوره سر انجام دهید و اصلاً نیازی به تمیز کردن کولر نخواهید داشت.

1- فیلتر رسوب را در مسیر ورودی آب قرار دهید

به دلیل وجود املاح زیاد در آب شهری، بارندگی اجتناب ناپذیر است. اما می توانید با قرار دادن فیلتر رسوبی در مسیر ورودی آب و پر شدن بدنه مایع خنک کننده با این املاح، از وجود املاح جلوگیری کنید.

2- کولر گازی را از نور خورشید دور نگه دارید!

یکی از دلایل قشر آب سردکن بدن این است که آن را زیر نور خورشید قرار می دهید! هنگامی که کولر را در زیر نور مستقیم خورشید قرار می دهید، آب سرد بسیار سریعتر از آن در سایه تبخیر می شود و پوسته های زیادی روی بدنه خنک کننده ایجاد می شود.

شما دو راه دارید: یا کولر را در سایه قرار دهید، یا اگر نمی توانید محل کولر را تغییر دهید، حداقل یک سایبان برای کولر ایجاد کنید، نور مستقیم خورشید را به کولر مسدود کنید و محیط خنک تری را برای کولر آبی فراهم کنید. .

3- به جای نی از پانسمان های سلولزی استفاده کنید

اگر به جای نی از پانسمان های سلولزی استفاده کنید از تشکیل نمک سرد جلوگیری می کنید. لنت های سلولزی می توانند رسوبات خنک کننده را حفظ کنند و اجازه ایجاد آهک روی بدنه خنک کننده را نمی دهند. می توانید پدهای سلولزی را بشویید و رسوبات را از بین ببرید.

4- از توپ شوره سر استفاده کنید

توپ های شوره سر نیز می توانند از ظاهر شدن شوره سر بر روی بدن جلوگیری کنند. توپ های پوسته از مواد چرب ساخته شده اند. وقتی در تشک داخل رادیاتور قرار می گیرد با جذب یون های آب، کلسیم و منیزیم از شوره سر جلوگیری می کند.

نحوه حذف مقیاس و ترازو

اگر می خواهید از این به بعد بیشتر مراقب کولر آبی باشید و حتما به نکات بالا توجه کنید، بهتر است ابتدا کولر آبی را از رسوب و رسوب تمیز کنید. برای این کار ما روش های زیر را پیشنهاد می کنیم:

1- با آب و مواد شوینده بشویید

با کمک آب، مقداری مواد شوینده، سفید کننده و همچنین برس یا برس سیمی، می توانید شوره سر را تمیز و تمیز کنید. اما قبل از هر کاری باید هر قسمت جداشدنی و البته قابل شستشو را که در کولر می بینید جدا کنید و سپس با برس و محلول آب و مواد شوینده کاملا تمیز کنید. بدانید که پاک کننده های اسیدی به بدنه کولر آبی آسیب می رسانند.

2- تمیز کردن با سرکه

استفاده از سرکه سیب به صورت دوره ای و گهگاهی برای تمیز کردن شوره و رسوبات عالی است. زیرا این غذا قدرت پاک کنندگی زیادی دارد. راه انجام کار نیز بسیار آسان است. به سادگی سرکه را روی قسمت ها و کف کولر بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس با کمک برس می توانید رسوبات آهک را جدا کرده و تمام قسمت ها و بدنه کولر را تمیز کنید.

3- پوسته را با جوهر نمک جدا کنید

یکی دیگر از مواد قوی که می توانید برای از بین بردن شوره سر از آن استفاده کنید، تونر نمک است. استفاده از جوهر نمک خطری دارد. پس استفاده از دستکش و ماسک محافظ را هنگام تمیز کردن شوره سر و نرم کننده فراموش نکنید تا سلامتی خود را به خطر نیندازید. درست مانند روش رسوب زدایی سرکه، می توانید تونر نمک را مستقیماً روی ترازو و روی تشک کولر گازی بریزید. بعد از چند دقیقه شروع به شستشوی کامل با آب فراوان کنید.

مراقب باشید قطعات کولر آبی را زیاد در جوهر نمک خیس نکنید! چون می پوسند و تجزیه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید