چین به زودی یک تلسکوپ فضایی بزرگ با میدان دید 350 برابر تلسکوپ هابل به فضا پرتاب خواهد کرد.


چین قصد دارد اولین تلسکوپ فضایی بزرگ خود را در اواخر سال 2023 برای مطالعه آسمان، به دست آوردن بینش های جدید در مورد کهکشان های دوردست، و کشف اسرار ماده تاریک و انرژی تاریک به فضا پرتاب کند.

تلسکوپ ایستگاه فضایی چین (CSST) یک رصدخانه فضایی نوری و فرابنفش است که از عدسی با قطر دو متر استفاده می کند. بنابراین می توان آن را با تلسکوپ فضایی هابل مقایسه کرد. لو جیفنگمعاون رصدخانه ملی نجوم چین به شین هوا گفت: اگرچه وضوح تلسکوپ فضایی چینی مشابه تلسکوپ هابل است، میدان دید آن 350 برابر بزرگتر خواهد بود.

بر اساس اسناد گروهی در آکادمی علوم چین، داشتن میدان دید وسیع تر به این معنی است که تلسکوپ ایستگاه فضایی چین در مقایسه با هابل 32 ساله، می تواند به طور همزمان مناطق بسیار وسیع تری از آسمان و 40 درصد را رصد کند. از آسمان در طول ماموریت خود 10 سال، و شما با یک دوربین 2.5 میلیارد پیکسلی خواهید خواند.

مقالات مرتبط:

در همین حال، ناسا تلسکوپ فضایی جیمز وب را که دارای آینه ای به قطر 6.5 متر است، به عنوان جایگزینی برای هابل به فضا پرتاب کرده است. تلسکوپ ایستگاه فضایی چین دارای چهار ابزار اضافی برای نقشه برداری از مناطق ستاره ساز در کهکشان راه شیری، شناسایی اجرام پرسرعت مانند دنباله دارها و سیارک ها، مطالعه سیاهچاله های با جرم بزرگ و تصویربرداری مستقیم از سیارات فراخورشیدی خواهد بود.

تلسکوپ چینی به «طلوع خورشید» نیز معروف است که به معنای «مطالعه آسمان‌ها» است. این تلسکوپ در همان مداری که ایستگاه فضایی چینی تیانگونگ قرار دارد، عمل خواهد کرد. این مدار مشابه به تلسکوپ اجازه می دهد تا برای تعمیر و نگهداری و نوسازی به تیانگونگ متصل شود. چین قصد دارد ایستگاه تیانگونگ را تا پایان سال جاری تکمیل کند و راه را برای پرتاب تلسکوپ فضایی خود در سال آینده هموار کند.

دیدگاهتان را بنویسید