یک منبع سعودی: انتقال قدرت در عربستان قریب الوقوع است



یک منبع سعودی آگاه به امور خاندان سلطنتی عربستان از نزدیک شدن به انتقال قدرت در این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، یک منبع سعودی آگاه به امور خاندان سلطنتی عربستان در واکنش به همراهی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سفر شاهزاده عبدالعزیز بن احمد به امارات، از انتقال قدرت از پادشاه سعودی خبر داد. ولیعهد نزدیک است.

به گفته این منبع، عبدالعزیز بن احمد فرزند ارشد احمد بن عبدالعزیز، برادر پادشاه بازداشتی سعودی است و هیچ سمت رسمی ندارد. با این حال نام وی در صدر فهرست رسانه های سعودی در هیئت همراه محمد بن سلمان برای تسلیت و ادای احترام به رئیس جمهور جدید امارات متحده عربی قرار داشت.

این منبع که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، گفت: نشستن شاهزاده عبدالعزیز بن احمد در کنار محمد بن سلمان پیامی قوی برای افکار عمومی منطقه و بین المللی است، به خصوص که موضوع قدرت است. انتقال نزدیک است

حضور این شاهزاده سعودی در میان اعضای هیئت ریاض به امارات، توجه بسیاری از تحلیلگران و ناظران سیاسی را برانگیخته است.

محمد بن سلمان که سفر خود به امارات را تا زمان مرخص شدن ملک سلمان از بیمارستان به تعویق انداخته بود، هیأت همراه خود را ترتیب داده بود تا افرادی از همه شاخه‌های خاندان سلطنتی در آن حضور داشته باشند.

وی افزود: همچنین ممکن است پیام بن سلمان ارسال پیام “یک واحد در خاندان سلطنتی عربستان” پس از اعمال فشار بر وی در موضوع دستگیری شاهزادگان به رهبری محمد بن نایف، ولیعهد سابق باشد. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید