10 ستاره قدیمی هالیوود که باید رزومه خود را بنویسند


باز لورمن امسال با فیلم زندگی‌نامه‌ای خود، الویس که در ماه ژوئن اکران می‌شود، به هالیوود بازخواهد گشت، اما این ژانر زندگی‌نامه‌ای مدت‌هاست که یکی از نمادین‌ترین و بدیع‌ترین ژانرهای هالیوود بوده و به تماشاگران سینما اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر در ذهن این شخصیت کاوش کنند. و زندگی.. برای بازی تاریخی متفاوت. در حالی که موزیکال های زندگی نامه ای در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند، این درست است که برخی از ستاره های قدیمی هالیوود ممکن است بهترین انتخاب برای ساخت فیلم های بیوگرافی باشند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از ستارگان و غول های دنیای قدیم هالیوود را به شما معرفی کنیم که زندگی و عشق آنها می تواند مبنای خوبی برای ساخت فیلم های زندگینامه ای باشد و این داستان ها می توانند تماشاگران امروزی سینما را سرگرم کنند.

10 ستاره قدیمی هالیوود که باید رزومه خود را بنویسند

10. اورسن ولز

اورسون ولز یکی از خلاق ترین و متفکرترین کارگردانان تاریخ هالیوود است. حتی امروز، بسیاری از بهترین فیلم های او همچنان تماشاگران را سرگرم می کنند. اما بارها و بارها نشان داده که به عنوان بازیگر حضور پررنگی دارد و در نقش های ماندگار زیادی ظاهر شده است. کم نیستند بازیگرانی که امروزه می توانند در سینمای هالیوود به خوبی عمل کنند. اما بسیاری بر این باورند که لئوناردو دی کاپریو می تواند بهترین گزینه برای ایفای نقش اورسن ولز باشد و از آنجایی که دی کاپریو بازیگر توانا و قابل احترامی است، بدون شک می تواند عدالت را در این نقش ادا کند.

10 ستاره قدیمی هالیوود که باید رزومه خود را بنویسند

9- مارلون براندو

مارلون براندو بدون شک یک چهره بسیار برجسته در دنیای سینماست که قدرت و اعتبارش هالیوود را تحت الشعاع خود قرار داده است که بازی های قوی او در تئاتر و سینما را فقط می توان با زندگی پرتلاطمش مقایسه کرد. شکی نیست که مارلون براندو یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت یک فیلم زندگی نامه ای بر اساس زندگی ستاره های قدیمی هالیوود است. ماجراهای دوران کودکی و جوانی براندو و همچنین سختی ها و مشکلاتی که در پروژه های سینمایی به دلیل چالش درونی دائمی ستاره سینما با آن مواجه می شد، او را به گزینه ای عالی برای ساخت یک فیلم زندگی نامه ای تبدیل کرد. هر بیوگرافی فیلم بر زندگی براندو متمرکز شده است و با توجه به اینکه او برای مدت طولانی در هالیوود موفق بوده است، منابع الهام زیادی خواهد داشت.

8- هدی لمر

هدی لامار در دوران اوج حرفه ای هالیوودی یکی از زیباترین و جذاب ترین ستاره های هالیوود بود. او نقش‌های بزرگ و شناخته‌شده‌ای را بازی کرد که مهم‌ترین آن‌ها نقش جادوگر دلیلا در سامسون و دلیله بر اساس متون مذهبی مسیحی بود. مهمتر از همه، هدی لامار فناوری رادیویی را اختراع کرد که اژدرهای دشمن را اشتباه گرفته و به ارتش آمریکا اهدا کرد. بیوگرافی او می تواند بر روی حرفه هالیوودی و همچنین اختراعات موفق این ستاره هالیوود تمرکز کند و منابع کافی برای ساخت چنین فیلمی وجود دارد.

7- کلارک گیبل

کلارک گیبل بدون شک یکی از مشهورترین ستاره های کلاسیک هالیوود بود و نماد ایده آل مرد اخلاقی و فیزیکی زمان خود بود. او در دوران اوج خود یک بت هالیوود بود و بدون شک، مانند بسیاری از ستاره های هالیوود آن زمان، زندگی شخصی پر از ماجراجویی و درام با روابط عاشقانه فراوان داشت. اما شکی نیست که گیبل با بازی در برخی از مهم ترین فیلم های تاریخ سینما از جمله «بر باد رفته» که یکی از بهترین فیلم های حماسی تاریخ هالیوود به حساب می آید، شهرت داشت.

6- پل نیومن

زمانی که پل نیومن برای اولین بار در دنیای سینما ظاهر شد، نوع جدیدی از آرمان مردانه را به نمایش گذاشت، کهن الگوی بسیار خام و منحصر به فرد زیبایی. او نه تنها یک حرفه بسیار موفق در هالیوود داشت، بلکه در مسابقات اتومبیل رانی و کارهای بشردوستانه در زمینه حقوق شهروندی نیز فعالیت داشت. پل نیومن نیز نشان داده است که می توان در هالیوود یک حرفه موفق داشت و در عین حال ازدواجی پایدار و وفادار را تجربه کرد. ازدواج چند دهه‌ای او با جوآن وودوارد می‌تواند مبنایی برای ساخت یک فیلم زندگی‌نامه‌ای شگفت‌انگیز، عاشقانه و زیبا باشد.

5- کریستوفر لی

اگرچه کریستوفر لی بعدها به خاطر بازی در نقش سارومان در ارباب حلقه ها شناخته شد، اما یکی از همه فن حریف ترین ستارگان عصر خود بود و شاهد یکی از هیجان انگیزترین زندگی سلبریتی های هالیوود بود. او دستاوردهای زیادی داشت و توانست تالکین را از نزدیک ببیند و با او صحبت کند. تنها مشکل ساخت یک فیلم زندگینامه ای کریستوفر لی این است که به سختی می توان بازیگری را پیدا کرد که عالی و توانایی ایفای نقش خود را داشته باشد.

4- همفری بوگارت

برخی از ستاره های هالیوود آنقدر خلاق و ماندگار هستند که تصور صنعت فیلم بدون آنها دشوار است. همفری بوگارت که در برخی از ماندگارترین و بهترین فیلم های کلاسیک هالیوود بازی کرده است، یکی از این بازیگران است. او همچنین به دلیل ازدواجش با لورن باکال شناخته می شود که به نوبه خود در هالیوود حرفه ای موفق داشته است. بسیاری معتقدند بهترین گزینه برای کارگردانی بیوگرافی همفری بوگارت مارتین اسکورسیزی است. با توجه به عشق خاص اسکورسیزی به هالیوود کلاسیک، به نظر می رسد که او بهترین گزینه برای کارگردانی چنین فیلمی باشد.

10 ستاره قدیمی هالیوود که باید رزومه خود را بنویسند

3- باربارا استانویک

باربارا استانویک یکی دیگر از ستاره های مشهور کلاسیک هالیوود است. موفقیت او در هالیوود با توجه به آغاز فروتنانه او به عنوان یک یتیم که در یک خانواده چند خانواده بزرگ شد، قابل توجه بوده است. عزم و اشتیاق او به کار، استنویک را به سمت موفقیت در سینما و تلویزیون سوق داد. مانند بسیاری از ستارگان قدیمی هالیوود، او زندگی سخت و پر استرسی را پشت سر گذاشت و آن را به انتخابی عالی برای یک فیلم زندگینامه جذاب تبدیل کرد.

10 ستاره قدیمی هالیوود که باید رزومه خود را بنویسند

2- کلینت ایستوود

کلینت ایستوود بنیانگذار بسیاری از فیلم های عالی و بی عیب و نقص بوده است، چه پشت و چه جلوی دوربین. او همچنین دوره های تاریخی زیادی را در هالیوود دیده است و نقش های ماندگاری در سینما و تلویزیون داشته است. ایستوود به معنای واقعی کلمه یک افسانه و نماد فراموش نشدنی هالیوود است. هرکسی که بخواهد یک فیلم زندگی‌نامه‌ای بسازد، منابع زیادی دارد، از جمله زندگی شخصی ایستوود و برخی از فیلم‌هایی که از او باقی مانده است.

10 ستاره قدیمی هالیوود که باید رزومه خود را بنویسند

1- پل لیند

پل لیند، مانند بسیاری از بازیگران زمان خود، حرفه ای متنوع داشت و در سینما و تلویزیون فعال بود. لیند یک بازیگر و هنرمند با شخصیت جذاب و حس شوخ طبعی است که با بازی مربع های هالیوود موفق شد. بسیاری می گویند استیو کارل بهترین انتخاب برای بازی در نقش پل لیند در یک فیلم زندگینامه ای است، زیرا کارل نیز یکی از بهترین کمدین های نسل کنونی است و می تواند گزینه خوبی برای احیای شخصیت منحصر به فرد لیند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید