آیا انجمن های علمی ماموریت گرا می شوند؟ – اسنا



وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خود انجمن های علمی با نامه ای هدایت می شوند، گفت: وزارت علوم فقط ویژگی های انجمن های علمی را ارزیابی می کند و به آنها مجوز می دهد. اگر در راستای اهداف خود عمل نکنند، معاونت پژوهشی دستورات لازم را به آنها خواهد داد.

محمدعلی ذوالفیگل در گفت وگو با ایسنا وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جشنواره بین المللی حرکت، در پاسخ به سوالی مبنی بر تعدد انجمن های علمی و نحوه جلوگیری از موازی کاری، توضیح داد: انجمن های علمی بر اساس آیین نامه خودشان مجوز دارند و تحت پوشش فعالیت می کنند. انجمن های علمی مرجع، بله، خود مرجع انجمن های علمی این کار را می کند.

وی ادامه داد: خود انجمن های علمی با یک پیام هدایت می شوند و برای گروه خاصی کار می کنند.

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که چرا بارها گفته شد تعداد انجمن های علمی زیاد است و برخی از آنها موازی کاری انجام می دهند و باید فعالیت های آنها بررسی شود، توضیح داد: انجمن های علمی خود غیردولتی هستند. سازمان و نه دولت فقط وزارت علوم شاخص ها را ارزیابی می کند و در صورت داشتن شرایط مجوز فعالیت به آنها داده می شود. معاونت تحقیقات علمی وزارت علوم به بررسی فعالیت این انجمن ها می پردازد.

به گزارش اسنا، چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت از اول خردادماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز شده و تا 12 خرداد ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید