این بازوی رباتیک فقط با استفاده از مغز + ویدئو قابل کنترل است


پروتزها یا پروتزهایی که امروزه برای افراد قطع عضو در سراسر جهان استفاده می شود توسط عضله مدیریت می شود و این محدودیت ها و چالش های مختلفی دارد. اما محققان اکنون موفق به توسعه یکی از این موارد شده اند دست رباتیک فقط توسط ذهن و هوش مصنوعی کنترل می شد.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه مینه‌سوتا (UMN) انجام شد، به فناوری جدیدی اشاره می‌کند که می‌تواند به بیماران اجازه دهد تا از افکار خود برای کنترل پروتزهای خود استفاده کنند.

دست رباتیک چگونه کار می کند

به گفته محققان، تفاوت اصلی این بازوی رباتیک با دستگاه های سنتی، توانایی آن است درک سیگنال های عصبی او هست. در واقع به دلیل استفاده از هوش مصنوعی، ایمپلنت های مورد استفاده در دستگاه های خود می توانند سیگنال های عصبی الکتریکی بدن را دریافت کنند.

حرکات دست انسان با کمک “عصب میانی” انجام می شود. نوعی عصب محیطی که از هزاران آکسون تشکیل شده است. هنگامی که بیمار فکر می کند دست خود را حرکت دهد، مغز او سیگنالی را به عصب میانی می فرستد. دستگاه ساخته شده توسط محققان، سپس این سیگنال ها را دریافت می کند و بر اساس آن بازوی رباتیک را تغییر می دهد.

این روش در حال حاضر از یک اتصال سیمی برای دریافت اطلاعات استفاده می کند، اما محققان امیدوارند که این ایمپلنت بتواند در آینده اطلاعات خود را به صورت بی سیم منتقل کند.

کت و شلوار

ادوارد کیفر، شریک پروژه و عصب شناس در UMN، در توضیح اهمیت این نوآوری توضیح می دهد:

ما حداقل در مسیری هستیم که به افراد قطع عضو اندام فوقانی و سایرین اجازه دهیم تا در آینده کنترل کاملاً طبیعی بر اندام مصنوعی خود داشته باشند.

پروتزهای موجود در بازار برای حرکات شانه، سینه و عضلات طراحی شده اند. آنها از حسگرها برای تشخیص سیگنال های حرکتی در مناطق خاصی از بدن انسان استفاده می کنند. اما انجام این کار برای بیماران آسان نیست و نیاز به آموزش دارند.

با وجود این، فناوری جدید هوش مصنوعی محققان یک جایگزین موثر برای بیماران است و همچنین می تواند استفاده از آن بسیار آسان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید