بازتاب گسترده سفر رئیس جمهور ایران در رسانه های عمانی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر – گروه بین الملل – محمدعلی تخت روندا: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران امروز دوشنبه عازم تهران می شود مسقط پایتخت امان را ترک کرد. در همین راستا رسانه های عمانی به طور گسترده به روابط دیرینه ایران و سلطان نشین عمان پرداختند و نسبت به توسعه بیشتر این روابط در آینده ابراز امیدواری کردند.

پوشش گسترده سفر در روزنامه پراچمارگان سلطان نشین عمان

روزنامه عمان یکی از روزنامه ها پراچمارگان عمان امروز در اخبار و گزارش های گسترده ای به سفر رئیس جمهور ایران به این کشور پرداخت. جالب اینجاست که این روزنامه عمانی چهار خبر از پنج خبر اصلی را به روابط دیرینه ایران و سلطنت عمان اختصاص داده و این روابط را از جنبه های فرهنگی، تاریخی، سیاسی و اقتصادی مورد بررسی جدی قرار داده است.

در یکی از این روایات، «یوسف بن سالم الحبسیاین روزنامه نگار عمانی با شخصیت های سیاسی و رسانه ای این کشور گفت و گو کرد و این عنوان را برای گزارش خود انتخاب کرد: به گفته سیاستمداران و دست اندرکاران رسانه در عمان، روابط تهران و مسقط روابط و نزدیکی بین کشورهای منطقه را تقویت می کند و صلح و ثبات را ارتقا می دهد.

بازتاب گسترده سفر رئیس جمهور ایران در رسانه های عمانی

افزایش پروازهای بین تهران و عمان

روزنامه عمانی «چشم اندازامروز در دو گزارش صفحه اول به رابطه ایران و سلطان نشین عمان در آستانه سفر رئیس جمهور ایران می پردازد. یکی از این گزارش ها به توافق برای افزایش پروازهای ایران و عمان اشاره می کند.

بازتاب گسترده سفر رئیس جمهور ایران در رسانه های عمانی

توسعه روابط در همه بخش ها

روزنامه وطنروزنامه کثیرالانتشار امروز عمان در گزارشی با اشاره به سفر ابراهیم رئیسی به مسقط وی اعلام کرد: در این دیدار توسعه روابط دوجانبه در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بازتاب گسترده سفر رئیس جمهور ایران در رسانه های عمانی

بازتاب رسانه های ایران

سایت اینترنتی “امور عمانیاین سفر همچنین در دو گزارش به بیانات رئیس جمهور ایران در فرودگاه مهرآباد پرداخته شد. این شگفت انگیز است سایت اینترنتی وی در گزارش خود به عناوین رسانه های ایرانی مرتبط با سفر رئیسی به عمان نیز پرداخته است.

بازتاب گسترده سفر رئیس جمهور ایران در رسانه های عمانی

توسعه همکاری های هوایی و دریایی

سایت اینترنتی روزنامه عمانی «شبیباضمن انعکاس سخنان رئیس جمهور ایران قبل از سفر به مسقطمن قبل از سفر رئیس جمهور برای توسعه همکاری های هوایی و دریایی درباره توافق ایران و عمان صحبت کردم. بنابراین این را اعلام کنید سایت اینترنتی عمانی، قبل از سفر رئیس جمهور ایران به مسقطمقامات دو کشور ملاقات کردند و توافقاتی را منعقد کردند و.

بازتاب گسترده سفر رئیس جمهور ایران در رسانه های عمانی

توسعه روابط در بخش انرژی

سایت اینترنتی عمانی «مطرح کردهمچنین در سه گزارش صفحه اول از سفر رئیس جمهور ایران به مسقط پرداخت. در این گزارش به دیدار وزرای نفت دو کشور و توافقات دوجانبه در این دیدار در خصوص توسعه روابط در بخش انرژی اشاره شده است. رسانه های عمانی همچنین به محدودیت های ترافیکی در آستانه ورود رئیس جمهور ایران به پایتخت عمان اشاره کردند.

بازتاب گسترده سفر رئیس جمهور ایران در رسانه های عمانی

حسن همجواری و منافع مشترک اقتصادی

سایت اینترنتی عمانی «شیر نرامروز در دو گزارش صفحه اول سفر رئیس جمهور ایران به عمان را پوشش می دهد. این شگفت انگیز است سایت اینترنتی وی برخلاف اظهارات رئیس جمهور در گزارشی از روابط تهران با آن خبر داد مسقط مدت ها پیش به من حسن همجواری و منافع مشترک اقتصادی مشخص می شود.

بازتاب گسترده سفر رئیس جمهور ایران در رسانه های عمانی

دیدگاهتان را بنویسید