حسینی: باید شرایط برای خصوصی سازی فراهم شود



رئیس کمیسیون رونق تولید و نظارت بر سیاست‌های عمومی اصل 44 قانون اساسی گفت: باید شرایط خصوصی‌سازی فراهم شود تا انتقال کاغذ از راست به چپ آسان شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سید شمس الدین حسینی در اولین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران با اشاره به قانون اعمال اصل 44 اظهار داشت: آیا می توان هشت سال از دولت انتقاد کرد و از دولت انتقاد نکرد. اصلاح یک کلمه اما برای توقف خصوصی سازی و اجرا. قانون کیست؟ حتی قانون را از طریق رای گیری تفسیر می کند و بعد می گوید کار علمی انجام می دهد.

وی خطاب به برگزارکنندگان همایش گفت: شما که از بخش خصوصی برای حضور در همایش دعوت کرده اید، آیا حاضرید به آن ها تریبون برای سخنرانی بدهید و حاضرید به شخص تعیین شده اجازه سخنرانی بدهید؟ آنها باید فرصت صحبت داشته باشند. اساساً باید شرایط را برای خصوصی سازی فراهم کنیم. امیدوارم کار این باشد که به راحتی یک تکه کاغذ را از راست به چپ بگیرید.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به موانع خصوصی سازی گفت: چگونه اجازه خصوصی سازی راه آهن را نمی دهند و در مقابل توسعه بخش غیردولتی در راه آهن بایستند. بخش خصوصی به کارمند اداره دولتی نمی رسد، اما مدیر رجا به راحتی با وزیر صحبت می کند.

وی ادامه داد: به خصوص اینکه بخش خصوصی که این شرکت را خریده است با خطرات فضای کسب و کار مواجه است. ما با بخش دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی مخالفت نخواهیم کرد. فردی که می خواهد شرکتی را اداره کند ناگهان با جریمه مواجه می شود یا در قانون گذاری دچار مشکل می شویم. همین دیروز اگر دقت نمی کردیم، واگذاری بنگاه های صنعت برق را متوقف می کردیم.

حسینی گفت: ما اکنون در اصلاحات اقتصادی در ایران هستیم. اصلاحات سیاسی و ساختاری هم مهم است، اما باید در سطح بالاتری انجام دهیم، یعنی اصلاحات حاکمیتی که اصل 44 اصلاحات حکومتی است و ابعاد مختلفی دارد. ما نگاه واحدی به اصل 44 و خصوصی سازی نداریم. ارگان های ستادی نیز درک درستی ندارند. حداقل باید یک نگاه واحد برای شروع دوباره وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید