برنامه فضایی 10 ساله این کشور به زودی فاش خواهد شد


رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور با همکاری همه فعالان حوزه فضایی کشور و طی ۴۰ جلسه در کارگروه‌ها با حضور همه ذی‌نفعان تکمیل و تکمیل می‌شود. مدت کوتاهی پس از تایید شورای عالی فضایی فاش شد.

به گزارش ایسنا، حسن سالاریه در مراسم تودیع رئیس پژوهشگاه فضایی که امروز با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، با تجلیل از اخلاق کاری، اخلاق، تجربه، تعهد و تلاش خالصانه و خالصانه دکتر حسین صمیمی رئیس سابق پژوهشگاه فضایی ایران; وی با تقدیر از دستاوردهای این پژوهشکده در این چهار سال، از پژوهشگاه فضایی به عنوان بزرگترین موسسه فضایی در حوزه صنعت ماهواره در کشور یاد کرد.

وی گفت: برنامه 10 ساله فضایی کشور (1401 تا 1410) با همکاری همه فعالان حوزه فضایی کشور و طی 40 جلسه در کارگروه ها با حضور همه دست اندرکاران به زودی رونمایی می شود. مصوبه شورای عالی فضا.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به توانمندی ها و زیرساخت های موجود در پژوهشگاه، انتظار می رود پژوهشگاه فضایی ایران در اجرا و تحقق این برنامه بی بدیل و موثرترین نقش را ایفا کند.

دکتر سالاریا با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار و فعال سازی بخش خصوصی بیش از هر برنامه دیگری در آینده خاطرنشان کرد: پژوهشگاه فضایی ایران به دلیل ماهیت، قابلیت ها و ساختار انعطاف پذیری که دارد می تواند راهگشا در این مسیر باشد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای ارزشمند پژوهشگاه در چهار سال گذشته، از زحمات دکتر حسین صمیمی رئیس سابق پژوهشگاه فضایی ایران موسسه، مورد قدردانی قرار گرفت.

دکتر حسین صمیمی در تاریخ 9 تیر 1395 طی حکمی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت به عنوان رئیس پژوهشگاه فضایی ایران منصوب شد و در این مدت دستاوردهای ارزنده ای در حوزه منابع انسانی، توسعه زیرساخت ها و ارتقای سطح شهر داشت. پروژه های پژوهشکده احیای بدنه مدیریتی پژوهشگاه فضایی، بهینه سازی زنان در پست های مدیریتی، توسعه زیرساخت های آزمایشگاهی و کسب استانداردهای مربوطه، تحویل ماهواره پارس 1، پیشبرد پروژه های ماهواره ونوس 2، پخش سیستم بلوک مداری، بالون استراتوسفر، ایجاد مرکز. وی به نوآوری فضای جدید و حمایت حداکثری از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه ها و کسب چهار مقام اول جشنواره خوارزمی و بسیاری افتخارات دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید