مدیرکل دفتر امور اجتماعی استان اصفهان: حوزه عفاف و حجاب نیازی به قوانین جدید ندارد.



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، مسد مهدویان فر امروز دوشنبه در جلسه ستاد حجاب و عفاف شهرستان شهرازه در فرمانداری مدینه منوره گفت: دستگاه های دولتی و اماکن عمومی در اجرای طرح عفاف در اولویت هستند. و حجاب به عنوان وظایف عمومی نهادها و ارگانهای دولتی و ترویج و نظارت بر اجرای عفاف و حجاب و اخلاق حمایت اسلامی از عموم مردم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان اصفهان افزود: مدیران دستگاه ها باید بر این مهم که ارتباط تنگاتنگی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی دارد، تمرکز کنند.

مهادویان فر در ادامه با بیان اینکه مدارس و مراکز آموزش عالی دانشگاه ها مرکز اصلی تربیت نسل های آینده هستند، گفت: باید برای رفع شبهات و عقده های ذهنی مرتبط با مسائل دینی و اجتماعی این گروه ها تلاش ویژه ای شود.

امام جمعه ماه رضا با اشاره به آثار منفی حجاب در جامعه گفت: در صورت گسترش وحی و عفاف، دیگر مسائل دینی و اعتقادی مانند نماز و روزه به تدریج فراموش می شود.

حجت الاسلام سید نعمت الله صالح، نزاع های خانوادگی و مفاسد اجتماعی را عدم حجاب دانست و گفت: کتب، روایات، فقه و اخلاق در این مهم روشن است.

وی گفت: حجاب از دیدگاه اسلام وسیله ای برای حمایت از زنان و ارتقای کرامت و شخصیت آنان است و در فرهنگ اسلامی فلسفه حجاب و علل آن تبیین و پیامدهای بدحجابی بیان شد.

ولی شهر رضا در ادامه این نشست گفت: یکی از موضوعاتی که دشمن در سال های اخیر به صورت گسترده و برنامه ریزی شده به آن هجمه کرده است، ترویج فرهنگ افشاگری و پوشش ضعیف است.

امیر جعفری تصریح کرد: رسانه های غربی و خارجی نیز با استفاده از بستر، فضای مجازی و شبکه های مختلف ماهواره ای به این مهم پرداختند.

وی افزود: گاهی پیش می آمد که روش های غیرحرفه ای نیز بدحجابی را تشدید می کرد، بنابراین نحوه عمل و نظم بخشیدن به حجاب به عنوان یک ارزش اسلامی، نیاز به برنامه ریزی دقیق، عملی و قاطعانه دارد.

ولی شهر رضا افزود: عفاف و حجاب یک فرهنگ جا افتاده در بین ایرانیان است و امیدواریم با فعالیت های قرارگاه عفاف و حجاب شاهد ارتقای جایگاه حجاب در جامعه اسلامی باشیم.

شهرازه با بیش از 160 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری جنوب شهر اصفهان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید