مهلت کنفرانس مطالعات فیلم کوتاه تهران تمدید شد / جزئیات سومین پاتوق – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دبیرخانه «چهارمین همایش فیلم کوتاه تهران» از تمدید مهلت ارسال خلاصه مقالات این رویداد خبر داد.

قبل از این و به من این همایش پس از برگزاری نشست های تخصصی «ژانر به عنوان نقشه راه در فیلم کوتاه» در دانشگاه صدا و سیما 10 اردیبهشت ماه به عنوان آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله اعلام شد.امکان پذیری تایپ کنید فیلم کوتاه » در دانشگاه تصویر و به درخواست محققین و دانشجویان این فرصت را به مدت یک هفته یعنی تا 7 خرداد. 1401 تمدید شده است.

چهارمین همایش فیلم کوتاه تهران با عنوان اصلی «ژانر در فیلم کوتاه» و با هدف جستجوی راه‌حل‌های جدید برای دستیابی به ابزارها و ساختارهای مختلف روایت و داستان‌گویی در قالب ژانر برگزار می‌شود که محورهای اصلی آن عبارتند از: ذیل:

نظریه ژانر در دنیای توسعه یافته امروز (کارکردهای ژانر، نظریه ژانر و تحولات آن در اواخر قرن بیستم و در قرن حاضر در برابر نظریه نویسنده، رابطه ژانر و دنیای شخصی فیلمساز، استعاره ژانر، ژانر و حافظه جمعی). ژانر در فیلم کوتاه ایرانی و …)

بررسی ژانرهای شکل گرفته در فیلم کوتاه ایران و جهان

مطالعه اجزای نوع (سلامخانه فیلم کوتاه ایران و جهان

امکانات تحصیلی و باشهائی فیلم کوتاه با تالیف گونه ها

بررسی امکانات و فرصت‌های ژانر در فیلم‌های کوتاه از طریق ادغام رسانه‌ای

نقش ژانر و مخاطب در تولید و اقتصاد فیلم کوتاه

ژانرهای فیلم کوتاه و فضای مجازی

این رویداد 16 دسامبر است 1401 علاقه مندان برای شرکت در آن تا 7 خردادماه برگزار می شود 1401 شما فرصت دارید چکیده مقالات آنها را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنید.

کمدی، پازل و فانتزی در سومین جلسه وقفه فیلم کوتاه

سومین جلسه از فصل هفتم وقفه فیلم کوتاه دوشنبه 11 خرداد با نمایش 4 فیلم کوتاه برگزار می شود.

در سومین قسمت از فصل هفتم پاتوق به همت انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «گوشت تلخ» به کارگردانی فرید حججی «ویار» به کارگردانی. حورا طباطبایی فیلم «منطقه» ساخته اسما ابراهیم زاده و فیلم کوتاه «چاله بعدی» ساخته فاطمه احمدی را اکران می کند.

در این مراسم محمدرضا مکدسیان منتقد سینما به عنوان کارشناس ویژه سومین جلسه پس از نمایش آثار، با کارگردانان فیلم های ارائه شده گفت و گو می کند و آثار را به صورت تخصصی تحلیل می کند. این برنامه توسط مصطفی ساجدی اجرا می شود.

فیلم کوتاه «گوشت تلخ» به نویسندگی و کارگردانی منحصر بفرد حج در ژانر اسرارآمیز محصول انجمن سینمای جوانان ایران.

«ویار» توسط کانکشن اقتصادی نوشته و کارگردانی شده است حورا طباطبایی فیلمی کمدی محصول انجمن سینمای جوانان ایران است.

ابراهیم اد زادقان نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی «منطقه» را در ژانر ملودرام بر عهده داشته است.این فیلم به تهیه کنندگی مشترک مرتضی فرشپاف و انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شده است.

انیمیشن کوتاه «چاله بعدی» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه احمدی و تهیه کنندگی آن ساخته شده است.

جلسه سوم از فصل هفتم پاتوق فیلم کوتاه روز دوشنبه 11 خرداد ساعت 15 در پردیس سینمایی چارسو، سالن 6 برگزار می شود و شامل یک جلسه ارائه و نقد و بررسی تجاری خواهد بود.

حضور برای تمامی علاقه مندان آزاد و رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید