تشکیل کمیته ای در سازمان اجتماعی برای بررسی طرح احیای وزارت بازرگانی


عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای در مرجعیت اجتماعی برای بررسی طرح احیای وزارت بازرگانی خبر داد.

کیومرث سرمدی ولی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: جلسه امروز این کمیسیون دو برنامه داشت که یکی از آنها طرح تشکیل وزارتخانه است. بازرگانی و این طرح در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح مورد اعتراض شورای نگهبان قرار گرفته و مشکلاتی که مجددا بررسی شده قابل حل نیست.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت مصمم به این امر است، خاطرنشان کرد: همانطور که می دانیم بخشی از وزارت صمت، وزارت تجارت، صنعت و معدن و وزارت تجارت، صنعت و معادن با هم ادغام شده اند، صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته است.»، اما اکنون دولت به دنبال احیای وزارت بازرگانی است، موضوعی که در جلسه امروز کمیته درباره آن صحبت کردیم.

سرمدی گفت: تصمیم جلسه امروز در خصوص احیای وزارت بازرگانی با تشکیل کمیته مشترک بین کمیته اجتماعی و دستگاه های مختلف دولتی و عضویت سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت. دیوان عدالت حساب ها و مجلس در حال حاضر بخشی از آن بر دوش وزارت جهاد کشاورزی و بخشی بر دوش وزارت صمت است.

وی در تشریح دستور کار کمیته اجتماعی گفت: این دستور کار طرحی برای انتقال سوابق بیمه ای بین صندوق بازنشستگی و تنظیم سوابق بیمه بود که در گذشته کمیته اجتماعی کلیات خود را برای دریافت آن تصویب کرده بود.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: به عنوان مثال فردی که 15 سال سابقه بیمه اجتماعی دارد و این بیمه منقضی شده و 15 سال در بیمه دیگری مانند خدمات درمانی کار کرده تا بتواند جابجا شود، بیمه او در آنجا ثبت می شود. و جمع آوری کرد.

سرمدی خاطرنشان کرد: در مواردی پیش می‌آید که فردی 15 سال سابقه در یک بیمه و 15 سال سابقه کار داشته باشد، یعنی در مجموع 30 سال است و این فرد می‌تواند از دو جا مستمری بگیرد.

وی در خصوص مهمانان حاضر در جلسه امروز کمیته اجتماعی گفت: میهمانان سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید