نمایشگاه آثار و رونمایی از تک نگاری نقاش – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رویداد، نمایشگاهی که آثار شهریار احمدی نقاش معاصر را به نمایش می گذارد، روز جمعه پنجم خردادماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود. مطالعه این هنرمند توسط بن ارسال شده است بین المللی (SKIRA) توسط بسیاری از منتقدان و نویسندگان حرفه ای جهان منتشر و نوشته شده است و افشا خواهد شد.

در نمایشگاه بررسی آثار احمدی با آمین مزدک فیض نیا خلق می شود و حدود 90 تابلو بر روی دیوار فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می شود. آثار برگزیده از مجموعه‌های ایجاد شده بین سال‌های 1374 تا 1400. این نمایشگاه پس از تهران به صورت گشت و گذار در مراکز هنری معتبر خارج از ایران ادامه خواهد داشت. اما بهانه برگزاری این نمایشگاه رونمایی گزیده ای از آثار هنرمند بن برای انتشار است. بین المللی اسکی در میلان و با او آمین مارکو از او جوتزو، منتقد مشهور ایتالیایی و استاد تاریخ هنر در دانشگاه هنرهای زیبا در میلان، منتشر شده در ایتالیا و در بردار بیست و پنج سال اول زندگی کاری اوست.

این نخستین بار است که دوره‌های مختلف کار این هنرمند به این شکل جمع‌آوری می‌شود تا آثار یکی از برجسته‌ترین نمایندگان هنر ایران که در فضای پس از جنگ و انقلاب و در کشور مبدأ رشد کرده، مرور شود. آنجا ماند و به صورت حرفه ای کار کرد. این نمایشگاه و طرح انتشار کتاب با همکاری بنیاد خانواده ویزنیا، استودیو شهریار آل احمدی و شرکت انتشارات اسکی اجرا شد.

آثار شهریار احمدی بیانی هنری و مملو از ارجاعات معنادار است، چه برای تحلیل و چه فهم خود هنرمند به تنهایی و چه در جهت تصور کنید مرزهای جدید جغرافیای فرهنگی پس از دوران جهانی شدن به وجود آمد. در واقع احمدی در چند گروه کارهای او زبان ها رنگ آمیزی آه تو ترویج شده توسط سنت غربی، همزیستی با نمادها و رمان ها مخصوص فرهنگ شما فوق العاده است آگاهانه و در یک تعادل کاملاً صوری و مفهومی، جنبه های گوناگون و متفاوت این تقابل اجتناب ناپذیر را گرد هم می آورد.

شهریار احمدی در کرمانشاه به دنیا آمد. او قبل از حرفه ای شدن به تنهایی به تدریس خوشنویسی می پرداخت. وی فعالیت حرفه ای خود را از سال 1375 با ورود به موسسه هنرهای تجسمی پسران کرمانشاه آغاز کرد و اولین نمایشگاه گروهی خود را در سال 1375 برگزار کرد و در سال دوم لیسانس و در سال سوم فوق لیسانس نقاشی گرفت. در سال اول اولین جایزه محیط زیست در ژاپن به او اهدا شد. سال دوم نیز هر دو سال یک جایزه و تندیس است بین المللی او برنده بیلبورد جهان اسلام شد. از آن زمان احمدی فاصله بیش از دو نمایشگاه مجزا در تهران، زوریخ، لوسرندبی، استانبول، ماربلا و بیش از دو نمایشگاه گروهی در ایران، سوئیسفرانسه، انگلستان، ایلات ایالات متحده، ترکیه، امارات متحده عربی، ژاپن، ونزوئلا، لبنان، کویت، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا و غیره.

نمایشگاهی از آثار شهریار آل احمدی با رونمایی از این کتاب مطالعه این هنرمند ساعت 17 روز جمعه 26 خرداد در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود و تا 12 خرداد ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید