پیام رئیس جمهور لبنان به مناسبت روز مقاومت و آزادی



رئیس جمهور لبنان در سخنانی به مناسبت عید قربان گفت که وحدت صفوف به تنهایی می تواند لبنان را نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از سایت روسیا الیوم، میشل عون رئیس جمهور لبنان در توئیتر خود نوشت: در سالگرد آزادی، بار دیگر به اراده مردم خود برای تکان دادن زمین زیر پای مردم می اندیشیم. اشغالگران.”

وی افزود: تنها صفوف و تسلط دشمن و ابزار نظامی آن را درهم می شکند و همین یگان به تنهایی امروز لبنان را نجات می دهد.

لبنانی‌ها هر ساله در 25 مه «مقاومت و آزادی» را جشن می‌گیرند، روزی که ارتش رژیم صهیونیستی از بیشتر مناطق اشغالی لبنان در سال 1978 فرار کرد.

فعالان در شبکه های اجتماعی تصاویری از جشن های بیست و دومین سالگرد آزادی لبنان در 25 می 2000 منتشر کردند و افتخار خود را از بیرون راندن اشغالگران از خاک لبنان ابراز کردند.

در همین راستا عباس ابراهیم مدیرکل امنیت عمومی لبنان با اشاره به نهادینه شدن معادله راهبردی جدید در این کشور با آزادسازی لبنان و ممانعت از دستیابی این کشور به اهداف توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی خواستار شد. آمادگی دائمی برای آن آنها در نبردهای امنیتی علیه تجاوز شرکت می کنند. یک دستگاه اطلاعاتی اسرائیل وجود دارد که حاکمیت و امنیت ملی لبنان را نقض می کند.

وی گفت: علیرغم پایبندی لبنان به مفاد قطعنامه 1701، حملات و تحریکات اسرائیل تقریباً هر روز تکرار می شود و خطرناک ترین آن ادامه مانورهای جنگی دشمن برای شبیه سازی جنگ علیه لبنان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید