ایتالیا و مجارستان خواستار میانجیگری اتحادیه اروپا برای برقراری آتش بس در اوکراین شدند


ایتالیا و مجارستان از اتحادیه اروپا خواستند آشکارا خواستار آتش‌بس در اوکراین و مذاکرات صلح با روسیه شود. اقدامی که این کشورها را در مقابل سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از نشست هفته آینده قرار می دهد.

به گزارش ایسنا، پیش نویس بیانیه نشست 30 تا 31 می که زیر نظر رویترز بود، تعهد اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین و دفاع از کشورش در برابر تجاوزات روسیه را قید کرد اما در مورد مذاکرات صلح چیزی نگفته بود. .

به گفته کسانی که در نشست نمایندگان اتحادیه اروپا شرکت کرده بودند، سفیر ایتالیا پیشنهاد کرد که در متن تغییراتی ایجاد شود و این پیش نویس باید به مذاکرات صلح اشاره کند.

مجارستان و قبرس از این پیشنهاد حمایت کردند. دو کشور حتی به اجرای بسته ششم تحریم های اتحادیه اروپا واکنش منفی نشان دادند. مجارستان با تحریم نفت روسیه مخالف است، در حالی که قبرس نسبت به ممنوعیت فروش اموال به شهروندان روسیه ابراز نگرانی کرده است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، موضعی «خصمانه» علیه روسیه اتخاذ کرد، اما هیچ اشاره ای به مذاکرات صلح نکرد.

وی افزود: اوکراین باید در این جنگ پیروز شود و حمله به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید شکست بخورد.

در آخرین پیش نویس این اجلاس آمده است که اتحادیه اروپا متعهد به تقویت توانایی های اوکراین و تقویت حاکمیت ارضی این کشور است.

کشورهای بالتیک و لهستان از جمله کشورهایی هستند که به شدت از اوکراین حمایت می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید