ایسوس از سبک ترین لپ تاپ 14 اینچی خود با نام ExpertBook B9 رونمایی کرد


همزمان با Computex 2022، ایسوس از دو لپ تاپ جدید به نام های ExpertBook B9 و ExpertBook B9 Flip رونمایی کرد. سبک ترین عضو این سری با باتری 33 وات در ساعت این لپ تاپ با وزن 880 گرم سبک ترین لپ تاپ 14 اینچی ایسوس است. نسخه دیگری از این سری با باتری 66 واتی 1005 گرم وزن دارد.

مشخصات دو لپ تاپ جدید ایسوس

ایسوس

ExpertBook B9 با ضخامت 14.9 میلی‌متر، یک لپ‌تاپ فوق‌العاده نازک است که با این وجود یک انتخاب ایده‌آل برای سفر است. لپ‌تاپ‌های ایسوس از پردازنده نسل دوازدهم اینتل Alder Lake استفاده می‌کنند و همچنین گزینه‌ای با گرافیک Core i7 vPro و Iris Xe یکپارچه وجود دارد.

از دیگر ویژگی های مهم این دستگاه می توان به پشتیبانی از 2 درایو SDD به صورت همزمان و حداکثر 4 ترابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

با وجود اینکه بسیار نازک و سبک است، ایسوس بیان می کند که ExpertBook B9 با وجود گواهینامه نظامی MIL-STD 810H بسیار بادوام است. از ویژگی های امنیتی آن نیز می توان به قفل Kensington (نوعی قفل رمز عبور که به لپ تاپ متصل می شود)، محافظ وب کم و حسگر اثر انگشت اشاره کرد.

طبق تصاویر ارائه شده، کیبورد دستگاه فاقد کلیدهای صحیح (پد حروف) خواهد بود و ایسوس ادعا می کند که باتری آن نیز مانند بسیاری از دستگاه های موجود در بازار تا 16 ساعت دوام می آورد.

ایسوس

ایسوس نسخه دیگری از این لپ تاپ 14 اینچی را با نام ExpertBook B7 Flip نیز معرفی کرده است که از لولای 360 درجه با چرخش کامل و نمایشگر لمسی بهره می برد. با وجود استفاده از چنین لولای، همانطور که در تصویر بالا می بینید، این دستگاه می تواند به عنوان تبلت در هنگام انجام کارهایی مانند استایل دهی استفاده شود. ایسوس همچنین قلم ایسوس را با این دستگاه عرضه می کند.

ExpertBook B7 Flip با پشتیبانی از شبکه 5G عرضه می شود و هیچ تغییری از نظر پردازنده وجود ندارد. همچنین می توان آن را با حداکثر 64 گیگابایت رم و حداکثر 2 ترابایت SDD داخلی پیکربندی کرد. به علاوه عمر باتری این نسخه تنها 11 ساعت است.

از نظر اتصال، دو لپ‌تاپ ایسوس دارای دو درگاه USB Type-A، دو درگاه Thunderbolt 4، یک پورت HDMI و یک جک هدفون خواهند بود. نسخه فلیپ همچنین می تواند به سه نمایشگر به طور همزمان متصل شود.

قیمت لپ تاپ های جدید ایسوس

ایسوس

در نهایت طبق اعلام ایسوس، این دو دستگاه در سه ماهه سوم سال 2022 وارد بازار خواهند شد، هر دو مدل با قیمت پایه 1399 عرضه خواهند شد، البته نسخه های رده بالا قیمت بالاتری خواهند داشت که هنوز اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید