رئیس سازمان فضایی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران شد



با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن سالاریات در سمت ریاست پژوهشگاه فضایی ایران ابقا شد.

با توجه به دندان های ماعیسی زریبور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر و تشکر از حسین صمیمی، پروفسور حسن سالاریه معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران را به عنوان «رئیس پژوهشگاه فضایی ایران» منصوب کرد.

«بهبود الگوی تعاملی سازمان و پژوهشگاه فضایی به منظور دستیابی به هم افزایی حداکثری در تحقق اهداف فضایی کشور»، «هماهنگی برنامه‌ها و پروژه‌های فعلی و آتی و رفع موازی‌سازی»، «تمرکز بر اولویت‌های فضایی کشور». و سازمان غیراولویتی با هدف تسریع در توسعه فناوری داخلی «فضا و «برنامه ریزی برای به حداکثر رساندن نقش مؤسسه در پشتیبانی پیشگامانه، هدفمند و مؤثر از شبکه تحقیقات فضایی کشور» مهمترین موضوعی است که وزیر ارتباطات از رئیس جدید پژوهشگاه فضایی ایران که در دوران محکومیت خود است، انتظار دارد.

حسن سالاریا دارای مدرک دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و استاد و عضو هیئت علمی این دانشگاه است. وی بیش از 170 مقاله در مجلات بین المللی و 70 مقاله در مجلات داخلی، کنفرانس های ملی و بین المللی و مدیریت پروژه منتشر کرده است. چندین پروژه تحقیقاتی صنعتی در زمینه هوانوردی و مکانیک بخشی از پیشینه تحقیقاتی دکتر سالاریا است. قائم المقام معاون آینده پژوهان، معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان، رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تاکنون چندین شرکت دانش بنیان در حوزه هوانوردی و مکانیک را مدیریت و راه اندازی کرده است. سوابق اجرایی مدیرعامل. نفر اول در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف به انتخاب فرهنگستان علم و صنعت در رشته مهندسی مکانیک به عنوان دانشمند جوان در رشته مهندسی مکانیک در سال 1394 بخشی از مطالعه علمی Honors El Salaria.

به گزارش پژوهشکده فضایی ایران، مراسم تودیع دکتر حسین صمیمی رئیس سابق پژوهشگاه فضایی کشور روز دوشنبه سوم خردادماه با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد سازمان فضایی ایران برگزار شد. . و پژوهشگاه فضایی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید