رونمایی از 250 عنوان تولید آن در سال 1401 رادیو – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، اداره کل هنرهای دراماتیک و شبکه صدا و سیما به تازگی از ۲۵۰ عنوان برنامه تولیدی رادیویی در سال ۱۴۰۱ رونمایی کردند.

محسن سوهانی مدیرکل رادیو و هنرهای نمایشی رادیو گفت: همزمان با سال جدید از ۲۵۰ عنوان پروژه تولید نمایش رادیویی در دفتر ادبیات تئاتر رونمایی کردیم. این اولین بار در سال های فعالیت مرکز هنرهای صدا و سیما است که یک سال از طراحی محصول خود جلوتر هستیم. این امر یک دستور اداری برای گروه صادر می کند و کارها را بهتر و دقیق تر می کند. در واقع ما تقریباً انتظار داشتیم که تا پایان سال 1401 یک رهبر یک ساله وجود داشته باشد.

وی افزود: به نظر من پرکردن آنتن یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که ما مدیران شبکه‌های صدا و سیما با آن روبرو هستیم و همین موضوع ما را بر آن می‌دارد که از پردازش محتوا، اصلاح روش‌ها و تغییر محتوا خودداری کنیم. نکته دوم این است که اغلب در سطح استراتژیک، سیاست های محتوایی درستی برای سازمان وضع می شود، اما این مفاهیم استراتژیک به صورت تخصصی و دقیق به زبان رسانه ها ترجمه و ترجمه نمی شوند. در طراحی این نمایشنامه ها، گام موفقیت آمیزی را برداشتیم که استراتژی های محتوا را به فیلمنامه هایی با ظاهر حرفه ای و دراماتیک تبدیل کردیم. این ایده ها و طرح هایی که در بانک بازی ما ثبت شده است، می تواند در سایر حوزه های هنرهای نمایشی کشور اعم از فیلم، سریال و تئاتر مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر رادیو نمایش تائید کرد: کار ما با تمرکز ویژه بر استراتژی محور هویت یا شعار اصلی دوره جدید مدیریت سازمان انجام شد و بر همین اساس آثار مختلفی را در ژانرهای مختلف و متنوع طراحی کردیم. به ویژه با محوریت تاریخ خوانی تاریخ خوانی نمایشی با توجه به اهداف هویت محور گفتمان، استراتژی و سیاست، کار حرفه ای ارزشمندی است و ما حاضریم با اجرای درام بانک از این متون استفاده کنیم. دفتر ادبیات نمایشی رادیو.

سوهانی گفت: نداشتن فیلمنامه خوب و با ارزش های تخصصی نمایشی یکی از بزرگترین چالش های پیش روی هنر نمایش در کشور است. برای گذر از این مانع تلاش کرده ایم در دفتر ادبیات نمایشی و توسعه سرمایه انسانی متناسب با اهداف گفتمان هویت ملی و دینی اقدامات موثری انجام دهیم.

امین رهبر، مدیر دفتر ادبیات نمایشی در پایان با تایید جمع آوری تمامی آثار در اواخر سال 1401 در دفتر ادبیات نمایشی گفت: به مرحله تولید رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید