سولانا در حال دور زدن اتریوم!


اقتصاد اینترنتی – حسین قطبی; جزر و مد در فضای NFT اخیراً در حال تغییر است. فروش NFT ها در Solana در مقابل داده های CryptoSlam بیشتر از NFT های اتریوم در یک دوره 24 ساعته بود. بازار پر ارزش اتریوم NFT طی چند هفته گذشته شاهد کاهش حجم بوده است، اما NFT های سولانا همچنان در حال رشد هستند. بنابراین، در بازه زمانی 24 ساعته از سه شنبه تا صبح چهارشنبه، شبکه NFT سولانا بیش از اتریوم داشت.

بر اساس گزارش CryptoSlam، فروش NFT Solana در بازار ثانویه در 24 ساعت گذشته نزدیک به 24.3 میلیون دلار درآمد داشته است، در حالی که فروش اتریوم در مدت مشابه در تمام بازارهای زیر به 24 میلیون دلار رسیده است. تفاوت جزئی بین پلتفرم ها وجود دارد، اما این اولین نمونه شناخته شده از یک بازار کوچکتر Solana است که از بلاک چین اتریوم از نظر مقدار دلاری که از طریق فروش 24 ساعته تولید می کند، پیشی می گیرد. به گزارش CryptoSlam، فروش Solana NFT در این بازه 24 ساعته نسبت به دوره قبل 436 درصد افزایش یافته است.

سولانا در حال دور زدن اتریوم!

این تا حد زیادی به دلیل راه اندازی Trippin’ Ape Tribe، یک پروژه عکس پروفایل جدید برای Solana NFT است که در روز سه شنبه راه اندازی شد. از نظر سبک شبیه به میمون جهش یافته از Ape Yacht Club در دهلیز، مجموعه ای از 10000 تصویر منحصر به فرد از میمون ها که مجموعه ای از ویژگی های بصری سورئال را به نمایش می گذارد. پس از ضرب سکه اولیه در روز سه شنبه، فروش این پروژه در بازار ثانویه افزایش یافت.

طبق گفته CryptoSlam، Trippin’ Ape به تنهایی مسئول بیش از 14.5 میلیون دلار از کل سولانا در آن دوره بوده است. این باعث شد که آن را به محبوب‌ترین پروژه زمان خود تبدیل کند، و از تمام پروژه‌های دیگر اتریوم و سولانا پیشی گرفت، گروه دوم Atrium Bored Ape Yacht Club بود که به قیمت 3.5 میلیون دلار فروخته شد. ماه گذشته، Okay Bears اولین پروژه سولانا بود که در صدر فهرست قرار گرفت، موفقیتی که در هفته‌های اخیر تکرار شد. Trippin’ Ape Tribe تنها پروژه NFT سولانا است که تاج و تخت 24 ساعته را بالاتر از دیگر خوشه های اتریوم و سولانا قرار می دهد.

سولانا در حال دور زدن اتریوم!

از زمان نوشتن این مقاله، Trippin’ Ape Tribe NFT با 54 SOL (2600 دلار) در بازار Magic Eden مورد تقاضا است.

NFT به عنوان اثبات مالکیت یک مورد عمل می کند و اغلب برای مواردی مانند عکس های پروفایل، عکس های دیجیتال، کیت های ورزشی و آیتم های بازی ویدیویی استفاده می شود. بازار گسترده تر NFT در سال 2021 همانطور که بازار در حال شعله ور شدن است، طبق داده های DappRadar، حدود 25 میلیارد دلار حجم معاملات ایجاد کرده است و در حال حاضر از این حجم در سال 2022 فراتر رفته است. حرکت سولانا برای پیشی گرفتن از اتریوم در حجم معاملات 24 ساعته NFT آخرین نشانه ای است که نشان می دهد. بازار سولانا چرخش خطرناکی دارد. ظهور Okay Bears یکی دیگر از سیگنال های مهم بود، به طوری که این سریال اکنون به فروش ثانویه 100 میلیون دلاری در کمتر از یک ماه رسیده است.

همچنین، بازار پرچمدار Solana NFT Magic Eden از نظر کاربران و تراکنش های هفتگی، از برترین بازار اتریوم اوپن سی سبقت گرفته است. با این حال، باید توجه داشت که کارمزد تراکنش سولانا بخش کوچکی از اتریوم است و انجام کارهایی مانند NFT های فهرست شده و فهرست نشده، پیشنهاد قیمت را مقرون به صرفه تر می کند.

مروری بر چه چیزیعدن جادویی متقابلا دریای آزاد در حال پردازش:

Magic Eden با وجود راه اندازی Opensea Solana NFT در ماه گذشته، سهم بازار خود را حفظ کرده است.

سولانا بهتر از اتریوم عمل کرد!

نه تنها این، بلکه ME اکنون از نظر تعداد کاربران، فرکانس تراکنش بالاتر و کاهش شکاف GMV با سیستم عامل بسیار قابل مقایسه است. OpenSea اخیراً از Solana NFT پشتیبانی کرده است، اما هنوز سهم قابل توجهی از بازار را به دست نیاورده است. Magic Eden همچنان به تولید عمده فروش برای بازار Solana ادامه می دهد و قصد دارد با اجازه دادن به خریداران برای پروژه های NFT مانند DeGods و Aurory، تمرکز خود را به Solana تغییر دهد.

سولانا در حال دور زدن اتریوم!

علاوه بر همه موارد گفته شده، بازار NFT Solana اخیراً مجموعه ای از مشکلات خاص خود را داشته است، از جمله گسترش ربات های ضرب و شتم NFT، و برنامه های خودکاری که تلاش می کنند بر ضرابخانه NFT برای خرید بیشتر تأثیر بگذارند. این ربات‌ها عملاً کل شبکه سولانا را در 30 آوریل تعطیل کردند و یک «مالیات ربات» جدید ایجاد کردند که برای تلاش‌های مبادله‌ای «نامعتبر» هزینه دریافت می‌کند.

در حالی که سولانا نشانه های زیادی از رشد را نشان می دهد، بازار اتریوم در کل ارزش بیشتری دارد. در طول هفت روز گذشته، CryptoSlam تقریباً 58 میلیون دلار در حجم معاملات Solana NFT در مقایسه با 206 میلیون دلار برای اتریوم، به خود اختصاص داده است. ظرف 30 روز، این شکاف به طور چشمگیری افزایش یافت و به 333 میلیون دلار برای Solana در مقابل 3.15 میلیارد دلار برای اتریوم رسید.

سولانا در حال دور زدن اتریوم!

بازار اتریوم NFT در اواخر آوریل و اوایل ماه می، به لطف راه اندازی NFT Grounds for Otherside، یک بازی آینده نگر از سازندگان Bored Ape Yacht Club، داغ بود. این فروش به دلیل شکل آن مورد انتقاد گسترده قرار گرفت، اما همچنان منحصر به فرد بود. NFTها در کمتر از یک ماه بیش از 1.2 میلیارد دلار فروش اولیه و ثانویه ایجاد کردند. با این حال، حرکت در فضای اتریوم NFT به دلیل سقوط بازار کریپتو در چند هفته پیش متوقف شد. تنها 29 میلیون دلار در OpenSea در حجم معاملات اتریوم به ازای هر داده تپه شنی در روز دوشنبه معامله شد، در مقایسه با رکورد 476 میلیون دلاری در 1 می.

سلب مسئولیت: سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه های عمومی اولیه (ICO) بسیار مخاطره آمیز و گمانه زنی است و این مقاله توصیه ای از اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا موارد دیگر است.ICOغلط. از آنجایی که موقعیت هر فرد منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید