سید حسن نصرالله: مبارزه با اسرائیل نیاز به اجازه کسی ندارد



و دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت عید سعید قربان و آزادی گفت: الحمدلله ما رژیم اشغالگر را شکست دادیم. وعده الهی در سال 2000 برای کمک به مجاهدین علیه رژیم اشغالگر محقق شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سید حسن نصرالله گفت: به فضل الهی رژیم اشغالگر را بدون انتظار کمک دیگران شکست داده ایم.

وی گفت: «خون شهدای مقاومت، پیروزی رژیم اشغالگر است» و ما این کار را می کنیم.

نصرالله با تشکر از همکاری ارتش سوریه و گروه‌های فلسطینی برای پیروزی بر رژیم صهیونیستی، گفت: از همه کسانی که در کنار مقاومت به‌ویژه سوریه و ایران بودند که هر کمکی به مقاومت کردند تشکر می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله بر لزوم آموزش جوانان لبنانی به ماهیت دشمن وحشی صهیونیستی که سعی دارد خود را یک رژیم عادی معرفی کند، تاکید کرد.

وی افزود: «اگر این همه فداکاری نبود، شاهد پیروزی‌ای نبودیم که مجانی به دست نیامد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: باید مواضع رژیم غاصب اسرائیل از دهه هشتاد و کسانی که توطئه کردند و از این رژیم حمایت کردند را یادآوری کنیم.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه پیروزی در جنوب یک دستاورد عربی و اسلامی و مایه مباهات همگان است، افزود: از جمله دستاوردهای پیروزی بر رژیم اشغالگر این است که ارتش تسلیم ناپذیر در سال 2000 شکست خورد و داد. به امید گروه های فلسطینی.” پیروزی سال 2000 یکی از مهمترین عوامل راه اندازی قیام در فلسطین بود و مقاومت در پیروزی سال 2000 دستاوردی اخلاقی داشت و توانست حقیقت و اصل خود را بیان کند.

وی گفت: وقتی مقاومت در سال 2000 پیروز شد، او خواستار قدرت نشد: ما برای قدرت نبردیم، بلکه برای آزادی ملت و عزت ملی خود جنگیدیم و برای دفاع از مقاومت وارد مجلس شدیم.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه وظیفه انسانی، دینی، اخلاقی و ملی ما مبارزه با اشغالگر است، تاکید کرد: مبارزه با اسرائیل نیاز به اجازه کسی ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: لبنانی ها باید چهره واقعی این رژیم را بشناسند، رژیمی که به دنبال عادی سازی و ادغام با دیگر کشورهای منطقه است، ما باید تمام آن فداکاری ها را به یاد داشته باشیم زیرا این پیروزی مجانی به دست نیامده است. بلکه با خون، اشک، دست و انگشت بر ماشه، ذهن و قلب.» باید به کسانی که در برابر اشغالگران مقاومت کردند و همچنین کسانی که علیه مردم میهن خود توطئه کردند، اولویت داده شود.

نصرالله افزود: پیروزی سال 2000 چهره آن ارتش شکست ناپذیر را در هم شکست و میخ نهایی را بر تابوت نقشه بزرگ «اسرائیل» زد و مردم فلسطین را دوباره به آزادی سرزمین خود امیدوار کرد و این پیروزی باعث نابودی دشمن شد. طرح ایجاد مناطق مرزی به فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی برنامه خروج داشت و می خواست خودروهای خود را در داخل خاک لبنان رها کند تا خط مرزی در اختیار ارتش “جنوب لبنان” قرار گیرد تا با مقاومت روبرو شوید و آتش جنگ داخلی فوران کند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: سخنرانی «تار عنکبوت» زخمی عمیق در اذهان سران نظام و ارتش آن ها بر جای گذاشت. آنها اکنون با بحران دهه 80 دست و پنجه نرم می کنند. طرح قدرت رژیم صهیونیستی پس از شکست در لبنان در سال 2000 که توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق به رسمیت شناخته شد، کاهش یافته است.

وی گفت: تنها مقاومتی که پیروز شد و حکومت نکرد مقاومت لبنان به ویژه حزب الله است. ما این را نمی خواستیم زیرا برای قدرت جنگیدیم، بلکه برای آزادی سرزمین و مردم و برای عزت ملی جنگیدیم. زمانی که وارد دولت شدیم برای حفاظت و حمایت از مقاومت این کار را انجام دادیم و زمانی که جزء دولت شدیم پیگیر امور مردم بودیم.

و دبیرکل حزب الله ادامه داد: کار به جایی رسیده است که برخی می پرسند چه کسی شما را برای جنگ با دشمن فرستاده است؟! وقتی کشور ما اشغال بود و زن و مرد ما در زندان بودند، الان از آنها می پرسیم، ما از میهن خود دفاع کردیم، چه کردید؟ آنچه به ما سپرده شد وظیفه اخلاقی، انسانی و دینی ماست. ما در برابر اشغال و ظلم سکوت نکردیم و برای آزادی سال 1379 جنگیدیم.

نصرالله در بخشی دیگر از اظهارات خود با تاکید بر اینکه برخی لبنانی‌ها رژیم صهیونیستی را دشمن نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: آنها با مقاومتی که در سال 2000 پیروز شد، با توجه به وضعیت تفرقه در کشور جنگیدند و هیچ توافقی بر سر گزینه وجود نداشت. برخی رسانه‌ها تحولات جنوب را خشن توصیف کردند و شهدای مقاومت را کشته شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به اینکه بر سر رفتن مقاومت به سوریه اتفاق نظر وجود ندارد، افزود: این مقاومت با فرمولی طلایی در مقابل تفرقه ها از لبنان محافظت و از آن دفاع کرد و سنگ بنای این حفاظت را گذاشت و پاسداران را در پیروزی 2000.”

نصرالله افزود: اختلاف و مجادله بر سر مقاومت امر جدیدی نیست و هست و ادامه خواهد داشت. هر طرف بهانه های خود را دارد. هر که بخواهد قانع شود قانع شده و هر که نخواهد قانع نشده است. اما همیشه افرادی هستند که موافق، مخالف و بی طرف هستند. امروز مقاومت علیرغم ترورها و عملیات نظامی همچنان قوی است و در میان مردم حامیان خود را دارد.

وی افزود: برخی از احزاب سردرگم هستند. وقتی حزب الله بلند صحبت می کند می گویند حزب الله ما را تهدید می کند و وقتی آرام صحبت می کند می گویند حزب الله ضعیف است و این یک سوء تفاهم است. حزب الله از سال 1982 قوی نبوده و وضعیت آن هرگز بهتر از امروز نبوده است.

سید حسن نصرالله گفت: ما دو راه داریم، یا لبنان قوی و ثروتمند باشد یا لبنان ضعیف و گدا باشد. لبنان قوی قدرت خود را از همین فرمول طلایی می گیرد. معادله ای که خود را در جنگ 2000، ثبات 2006 و حفاظت از امروز می بیند. [از میهن] ثابت شده است. یک لبنان قوی، لبنانی ثروتمند است که بتواند از منابع نفت و گاز خود استخراج کند. نفت و گاز در آب های لبنان کشور را غنی می کند و آن را قادر می سازد تا وضعیت مالی و اقتصادی خود را ارتقا دهد، بسازد و بهبود بخشد. اما لبنان در خزانه سفارتخانه های غربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس ضعیف است [فارس] التماس می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید