شکست جریان ضدانقلاب در عرصه کار و مزاحمت در فضای مجازی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر امروز خبرگزاری مهر مورد حمله سایبری قرار گرفت. در این حمله سایبری برای دقایقی خبری جعلی و مضحک در سایت قرار گرفت که خیلی زود شناسایی و حذف شد.

این خبر کذب مدعی کمبود آرد و ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌های استان بود و طرح اقتصادی دولت را با رفتارهای سخیف و سرسختانه زیر سوال برد.

نکته ای که باید درباره انگیزه این اقدام خرابکارانه مشخص شود این است که در اخبار جعلی مذکور، اختلال شدید در پایلوت توزیع نان که منجر به کمبود نان شده، عنوان شده است! این در حالی است که طرح نان کارتی تنها در استان زنجان اجرا می شود و در پخت و توزیع نان در آن استان و سایر استان ها اختلال و مشکلی وجود ندارد.

اما پشت این خبر جعلی چیست و از کجا آمده است؟

این اولین بار نیست که جریان انشعاب با انتشار تصاویر و مطالب کذب و تحقیرآمیز اقدام به حمله به رسانه های کشور و پیشبرد اهداف خود به طرق مختلف می کند. هک آنتن های صدا و سیما توسط جریان منافقین در بهمن ماه سال گذشته یکی از تلاش های این جریان برای خودنمایی است.
آنچه این سناریو را واضح‌تر نشان می‌دهد این است که در حالی که اخبار جعلی تنها برای دقایقی منتشر شد و سپس به سرعت حذف شد، یک رسانه فارسی‌زبان سعودی بلافاصله عملیات روانی علیه آن را آغاز کرد و این نشان از آمادگی و هماهنگی کامل بین خرابکاران و این رسانه سعودی-صهیونیستی.

شایان ذکر است که ادبیات مندرج در اخبار جعلی فوق به وضوح نشان می دهد که خرابکاران هدفی جز سردرگمی افکار عمومی در مورد برنامه اقتصادی دولت نداشته اند. به نظر می رسد شکست این حرکت در عرصه کاری و فضای واقعی در ایجاد هرج و مرج در کشور و تکرار آن در سال 98، موجب ناامیدی و عصبانیت آنها شده و آنها را به آزار و اذیت و عملیات روانی در فضای مجازی تبدیل کرده است.

خبرگزاری مهر با همکاری نهادهای ذیربط، خرابکاری سایبری مذکور را پیگیری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید