پلی استیشن 5 پرو و ​​سری ایکس باکس ایکس جدید احتمالا تا دو سال آینده با پشتیبانی 8K عرضه خواهند شد.


TCL، که به عنوان سازنده تلویزیون های با کیفیت بالا شناخته می شود، در یک کنفرانس مطبوعاتی در لهستان در مورد چشم انداز خود برای بازار سخت افزار بازی و چگونگی آماده شدن برای ورود سخت افزار قدرتمندتر صحبت کرد.

کارت ویدیو می نویسد که نسل 9.5 کنسول های سونی و مایکروسافت را نباید نسل بعدی دانست. این ارتقاء میان رده شامل پلی استیشن 5 ارتقا یافته (احتمالاً نسخه حرفه ای)، ایکس باکس جدید و ایکس باکس سری S است. شایعات مربوط به این کنسول ها حتی قبل از نسل فعلی آنها منتشر شده بود. با این حال، این اولین بار است که سازنده تلویزیون این موضوع را پیش بینی می کند.

TCL انتظار دارد به‌روزرسانی بعدی کنسول‌های بازی و قدرت پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 7700XT قابلیت بازی 8K را ارائه کند. اگرچه هنوز هیچ پردازنده گرافیکی خارجی وجود ندارد، اما به احتمال زیاد بر اساس معماری RDNA3 یا Navi32 خواهد بود. تا کنون هیچ تاییدی مبنی بر عرضه RDNA3 بر روی کنسول های بازی وجود ندارد، اما با توجه به اینکه نسل فعلی کنسول ها با گرافیک مبتنی بر RDNA2 عرضه می شوند، این یک پیش بینی غیر منطقی نیست.

کنفرانس بازی TCL

توانایی نمایش بازی‌ها در 4K و نمایش خروجی آن‌ها با کیفیت 8K احتمالاً به فناوری‌های ساعتی ارتقا یافته مانند FidelityFX Super Resolution 2.0 بستگی دارد. فناوری جذاب با معماری AMD RDNA.

مقالات مرتبط:

مدل های به روز شده کنسول های سونی و مایکروسافت از سال 2023 در دسترس خواهند بود. شایان ذکر است که معرفی مدل به روز شده برای پلی استیشن 4 و اکسیس 1 حدود چهار سال به طول انجامید و جانشین های این واحدها هفت سال پس از عرضه عرضه شدند. نسخه اولیه آنها سونی و مایکروسافت تاکنون هیچ خبر یا تاییدی در مورد مدل فعلی کنسول های فعلی خود منتشر نکرده اند و AMD که این سیستم را بر روی تراشه های هر دو دستگاه تولید می کند، در این مورد اظهار نظری نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید