چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟ با 14 راه



به گزارش اقتصاد اینترنتی، آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیبایی خود را با آرایش صورتشان تعریف می کنند و زندگی بدون لوازم آرایش غیر ممکن است؟!

آره! در تاثیر فوق العاده آرایش در زیبایی شکی نیست، اما اگر با ترفند زیبایی آشنا هستید، بدون شک طبیعت و سادگی به چهره شما اصالتی می بخشد که در هیچ لوازم آرایشی یافت نمی شود.

با ما همراه باشید تا با هک های زیبایی طبیعی بدون آرایش آشنا شوید و به این سوال که بسیاری از خانم ها را درگیر خود کرده پاسخ دهید: چگونه بدون آرایش زیبا به نظر می رسید؟

1. رژیم غذایی سالم داشته باشید

سلامت پوست تاثیر بسزایی در زیبایی طبیعی صورت دارد و رژیم غذایی سالم و متعادل راهی عالی برای حفظ سلامت بدن و به خصوص پوست است.

برای داشتن پوستی زیبا و سالم به نکات تغذیه ای زیر توجه کنید:

  • از مصرف میوه ها، سبزیجات و آجیل تازه غافل نشوید
  • غذاهای سرشار از اسیدهای چرب مانند دانه کتان و گردو بخورید
  • غذاهای غنی از ویتامین مانند پرتقال، سیب زمینی شیرین و کدو تنبل را فراموش نکنید
  • حتما شکلات تلخ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند
  • غذاهای حاوی ویتامین C نیز برای سلامت پوست بسیار مفید هستند و پوست را روشن تر می کنند
  • غذاهای غنی از پروتئین مانند لوبیا قرمز، عدس، نخود و توفو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی هاست که سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مختلف است و به سلامت و لاغری پوست کمک می کند.

2. پوست خود را هیدراته نگه دارید

پوست خشک، زبر و زبر برای زیبایی مناسب نیست و حتی با استفاده از انواع لوازم آرایشی نیز جذابیت خاصی نخواهد داشت.

برای رفع خشکی پوست حتما از مرطوب کننده ای استفاده کنید که به پوستی درخشان و بی عیب به نظر برسد. از دیگر مزایای مرطوب کنندگی می توان به کاهش جوش، آکنه و خطوط ناخوشایند پوست اشاره کرد.

هنگام خرید مرطوب کننده های تجاری، مراقب باشید و برندی را انتخاب کنید که بتوانید هر روز بعد از حمام از آن استفاده کنید.

اگر به دنبال مرطوب کننده های خانگی هستید، می توانید مقداری روغن آرگان یا روغن جوجوبا را روی پوست خود بریزید که به خصوص در فصول سرد سال روی پوست شما معجزه می کند.

3. پوست خود را لایه برداری کنید

اگر پوست شما به طور مرتب لایه برداری می کند و افسرده و بی روح به نظر می رسد، بهتر است حداقل یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید، این کار سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را احیا می کند و برمی گردد.

سلول های مرده پوست باعث ایجاد جوش های سرسیاه، مسدود شدن منافذ و آکنه می شوند و آرد نخود و قهوه از بهترین انواع لایه برداری خانگی هستند.

4. ضد آفتاب را فراموش نکنید

استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست یک گزینه نیست بلکه یک ضرورت است! کرم های ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش و اشعه خورشید محافظت می کنند و از بروز خطوط پیری، چین و چروک و تغییر رنگ پوست جلوگیری می کنند.

توصیه می شود به طور مرتب از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید که در طولانی مدت پوست را کامل و درخشان می کند.

5. آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی – 8 لیوان در روز – با حذف سموم بدن و پوست به درمان مشکلات پوستی کمک می کند، از چین و چروک جلوگیری می کند، جوش ها را از بین می برد و رنگ پوست را روشن می کند.

برای سم‌زدایی پوست می‌توانید از نوشیدنی‌های سم‌زدایی مانند آب خیار، لیمو، کدو سبز، نعناع و سایر سبزیجات رنگ روشن استفاده کنید، به این ترتیب در عرض یک هفته تفاوت را احساس خواهید کرد.

6. ورزش کردن

ورزش – حداقل سه ساعت در هفته – گردش خون را بهبود می بخشد، اکسیژن رسانی به پوست را افزایش می دهد، سموم را از بدن دفع می کند و با افزایش اندورفین به کاهش استرس و آرامش بدن، از جمله پوست، کمک می کند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که هر روز ورزش می‌کنند پوستی سالم‌تر و جوان‌تر دارند، اما باید مواردی مانند استفاده از کرم ضد آفتاب در حین ورزش در فضای باز و شستن صورت خود را بعد از ورزش نیز در نظر بگیرید. این عادات با وجود سادگی بسیار مهم هستند و از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کنند.

7. ماساژ درمانی مفید است

ماساژ مناسب پوست صورت را تقویت می کند، خطوط ناخوشایند پیری را کاهش می دهد، به براق و درخشندگی پوست کمک می کند و در جوانسازی پوست تاثیر بسیار خوبی دارد. ماساژ چینی برای حفظ سلامت پوست، نواحی خاصی از پوست را ماساژ می دهد، بنابراین بهتر است برای این کار به یک ماساژور مراجعه کنید.

استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل هنگام ماساژ پوست به مرطوب شدن آن کمک می کند.

8. خواب کافی داشته باشید

خوابیدن برای سلامت بدن و پوست بسیار مفید است زیرا بدن کلاژن بیشتری تولید می کند و در طول خواب شارژ می شود.خواب خوب به مدت 6 تا 8 ساعت به درخشندگی پوست، کاهش سیاهی دور چشم و جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند. پوست. .

9. در خرید لوازم آرایش مراقب باشید

هنگام خرید و استفاده از محصولات مراقبت از پوست، مو و زیبایی مراقب باشید، سعی کنید از محصولات طبیعی استفاده کنید و از محصولاتی که حاوی پارابن، سولفات و مواد شیمیایی نفتی هستند که پوست را تحریک یا خشک می کنند، خودداری کنید.

10. از ماسک صورت استفاده کنید

استفاده هفتگی از ماسک های پوستی به مراقبت از سلامت پوست، بازسازی و شادابی آن کمک می کند.

هنگام انتخاب ماسک به نوع پوست خود توجه کنید، موادی مانند عسل، آلوئه ورا، آرد نخود، ماست، جو و میوه ها برای تهیه ماسک های خانگی عالی هستند.

11. دندان های سفید معجزه می کنند

بدون شک لبخند تزئین شده با دندان های سفید و برفی یکی از عوامل اصلی جذابیت یک خانم است، اما همانقدر که دندان های سفید باعث طراوت و زیبایی چهره می شود، زردی و تیره شدن دندان ها نیز تاثیر بسیار بدی بر روی آن ها می گذارد. جذابیت برگها.

برای حفظ زیبایی طبیعی صورت بدون آرایش به بهداشت دهان و دندان خود توجه کنید، حداقل روزی دو بار مسواک بزنید، از دهانشویه و نخ دندان استفاده کنید، هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید و در صورت لزوم زیر نظر پزشک باشید. روش های سفید کردن دندان برای داشتن لبخندی زیبا و چهره ای زیبا.

12. موهای زائد صورت را فراموش نکنید!

موهای زائد در صورت و بدن، پوست را زشت می کند و بر جذابیت آن تأثیر می گذارد. برای اینکه بدون آرایش زیبا باشید باید به مرتب کردن ابروها و تراشیدن موهای صورت و اپیلاسیون به موقع موهای بدن دقت کنید.

13. به ابروها توجه ویژه داشته باشید

مدل ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره دارد پس حتما مدل ابرو را انتخاب کنید و از روغن های طبیعی مانند روغن کرچک برای پرکردن و تقویت ریشه ابرو استفاده کنید.

14. مراقب لب های خود باشید

شکی نیست که لب ها یکی از اجزای زیبای صورت هستند و باید به شادابی آن ها توجه کرد. هر هفته از روغن های طبیعی برای مرطوب کردن، تسکین و ماساژ لب های خشک استفاده کنید.

15. مراقب موهای خود باشید

زیبایی طبیعی با موهای سالم و پر سخت نیست، توصیه می شود هفته ای یک بار و حتی الامکان از وسایل گرمایشی و سایر وسایلی که به جلوگیری از آنها کمک می کند موهای خود را با روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام ماساژ دهید.

استفاده از محصولات تقویت کننده مو برای حفظ سلامت آنها مفید است، اما مطمئن شوید که فاقد سولفات و مواد شیمیایی مضر هستند.

16. خوابیدن روی روبالشی ابریشمی

خوابیدن روی روبالشی ابریشمی برای صورت و مو عالی است، ابریشم به صاف شدن موها در یک دست کمک می کند و برای کاهش چین و چروک و خطوط ناخوشایند پوست مفید است.

17. به نحوه لباس پوشیدن، نشستن و راه رفتن خود توجه کنید

لباس هایی که می پوشید تاثیر زیادی در زیبایی اندام و حتی صورت شما دارد. سعی کنید همیشه لباس هایی را انتخاب کنید که متناسب با اندام شما باشد و سلیقه خود را صرف انتخاب رنگ و مدل لباس کنید.

پوشیدن لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد می تواند اندازه بدن نامناسب را نشان دهد.

هنگام نشستن، ایستادن و راه رفتن، به وضعیت بدن خود توجه کنید، بیش از حد چمباتمه نزنید و از فشار بر ستون فقرات، عضلات و کمر خودداری کنید.

18. مدیریت استرس

سبک زندگی مدرن استرس را به بخشی جدایی ناپذیر از کل زندگی انسان تبدیل کرده است و عدم کنترل آن و نیز اثرات منفی بر سلامتی، خطر آکنه، ریزش مو و سفیدی زودرس مو را افزایش می دهد.

تا حد امکان از موقعیت های استرس زا دوری کنید و استرس خود را به روش های مختلف مانند مدیتیشن، نوشیدن چای، گوش دادن به موسیقی و غیره کاهش دهید.

19. در فعالیت های مورد علاقه خود شرکت کنید

یکی از راه های عالی برای کاهش استرس و بهبود خلق و خوی این است که بخشی از اوقات فراغت روزانه خود را صرف خود و انجام سرگرمی های خود کنید که ممکن است نقاشی، دوچرخه سواری، موسیقی، آشپزی و … زیباترین زیبایی در آرایش باشد. ظاهر احتمالی روی صورت شما خواهد نشست!

20. خودتان را دوست داشته باشید

همه ما نیاز داریم که خودمان را دوست داشته باشیم، خودخواه بودن خودخواهی نیست، اما باعث می شود احساس وابستگی بیشتری به دیگران داشته باشیم، احساس بهتری نسبت به خود داشته باشیم و این احساس خوب تاثیر زیادی بر سلامت جسم و روح و زیبایی دارد. چهره شما را دو چندان می کند و لبخند شما را جذاب تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید