بیانیه فدراسیون فوتبال کانادا در مورد لغو بازی با ایران


بیانیه فدراسیون فوتبال کانادا در مورد لغو بازی با ایران

اتحادیه فوتبال کانادا درباره علت لغو بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال کشورمان بیانیه ای صادر کرد.

دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و کانادا قرار بود روز 15 خرداد در ونکوور برگزار شود و روز گذشته اتحادیه فوتبال کانادا بدون هیچ توضیحی این بازی دوستانه را به صورت یک طرفه لغو کرد.

این اقدام کانادایی ها با گمانه زنی های رسانه ای مواجه شد و بسیاری مخالفت نخست وزیر و گروهی از کانادایی ها را دلیل اصلی لغو آن عنوان کردند.

امروز اتحادیه فوتبال کانادا با صدور بیانیه ای از لغو این دیدار خبر داد: هفته گذشته وضعیت نامناسب ژئوپلیتیکی میزبانی ایران به طرز چشمگیری تقسیم شد و در واکنش به این دیدار، بازی لغو شد. انتخاب حریف مناسب در تصمیم اولیه ما- ما سعی می کنیم بهتر از این باشیم.

اتحادیه فوتبال کانادا همچنین اعلام کرد که رویه‌های میزبانی مسابقات بین‌المللی را بررسی خواهد کرد و سعی خواهد کرد جایگزینی برای آن بیابد.

پس از تصمیم یکجانبه کانادا مبنی بر لغو این دیدار دوستانه، فدراسیون فوتبال کشورمان با ارائه شکایتی به فیفا خواستار دریافت غرامت از این کشور شد.

ts

نیک پونتس، رئیس اتحادیه فوتبال کانادا گفت: ما ایران را به عنوان یک رقیب لجستیکی انتخاب کردیم زیرا رویکرد آن شبیه مراکش است، تیمی که در جام جهانی با آن روبرو خواهیم شد. فدراسیون فوتبال ما می تواند با ارزیابی سیاسی جامع تری از حریف پیش برود.

پونتس گفت: ما یک سازمان فوتبال هستیم و جنبه سیاسی تیم ها توسط سیاستمداران بررسی می شود نه مدیران فوتبال.

دیدگاهتان را بنویسید