نتایج تحقیقات دادستانی فلسطین درباره شهادت خبرنگار الجزیره اعلام شد.



دادستانی فلسطین با اعلام نتایج تحقیقات درباره شهادت خبرنگار شبکه الجزیره در بیت المقدس، از هدف قرار دادن عمدی یک نظامی صهیونیست وی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از الجزیره، اکرم الخطیب، دادستان عمومی فلسطین، امروز (پنجشنبه) نتایج تحقیقات خود در خصوص کشته شدن «شرین ابوعقله» روزنامه نگار فلسطینی شبکه الجزیره را اعلام کرد.

الخطیب گفت که نتایج تحقیقات را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داده است.

وی گزارش داد که یک نظامی صهیونیست به عمد ابوعقله را هدف قرار داد.

الخطیب افزود: گلوله ای که باعث کشته شدن شیرین ابوعقله شد، 5.56 میلی متر قطر داشت و نیروهای ناتو از آن استفاده کردند.

وی علت شهادت خود را پارگی مغز شهید شیرین ابوعقله عنوان کرد.

دادستان عمومی فلسطین تأیید کرد که نیروهای اشغالگر بدون هشدار مستقیم به سمت حضور خبرنگاران در جنین از جمله شیرین شلیک کردند. ارتش رژیم روزنامه نگاران را به وضوح و به وضوح دید که لباس های مخصوص به تن داشتند و خود را به نیروهای اشغالگر در جنین نشان دادند.

الخطیب همچنین تایید کرد: ما اسناد و مدارکی داریم که تمامی روایات دولت رژیم اشغالگر را رد می کند.

وی افزود: طرف آمریکایی از بخشی از تحقیقات ما مطلع بود اما در تحقیقات دخالتی نداشت و صرفاً فلسطینی و بدون دخالت خارجی بود.

الجزیره همچنین اعلام کرد که پس از اطلاع از نتایج تحقیقات دادستانی فلسطین، پرونده ترور روزنامه نگار خود در فلسطین توسط عناصر صهیونیست را به دادستانی دادگاه کیفری بین المللی ارجاع خواهد داد.

این شبکه تصریح کرد: ما یک اتحاد حقوقی بین المللی متشکل از تیم حقوقی خود و کارشناسان بین المللی تشکیل داده ایم تا پرونده را تکمیل و به دادستان دیوان کیفری بین المللی تحویل دهیم.

الجزیره همچنین اعلام کرد که پرونده شامل بمباران دفتر شبکه الجزیره در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در می 2021 است.

شبکه الجزیره قطر در 11 مه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خبرنگار خود به نام شیرین ابوعقله را در حالی که در حال پوشش خبری حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری بود کشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید