بودجه ای برای ساخت مسکن اختصاص داده نمی شود



یکی از اعضای کمیته سازندگی شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با وجود اینکه باید سالانه 20 درصد تسهیلات بانکی به بخش مسکن اختصاص یابد، گفت: بانک‌ها قانون مجلس را اجرا نکرده و در آن همکاری نمی‌کنند. حوزه.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران با اشاره به وضعیت بازار مسکن کشور گفت: باید بپذیریم که مسکن نیاز اساسی امروز جامعه است. حداقل 60 تا 70 درصد از بودجه خانواده به مسکن اختصاص می یابد. ما از رئیس جمهور تشکر می کنیم که شخصاً برای ساماندهی بخش مسکن آمدند. شورای عالی مسکن طی یک سال گذشته پنج جلسه در بالاترین سطح با حضور رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور برگزار کرد. این اقدامات رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی قابل تقدیر است اما برای دستیابی به نتایج قانون مجلس در حوزه مسکن هماهنگی بین دولت لازم است.

کمتر از 20 هزار میلیارد تومان به مسکن اختصاص یافته است

وی در ادامه گفت: قانون صریح مجمع نمایندگان در حوزه مسکن باید اجرا شود که با تلاش کمیته ساخت و ساز و زمین مجلس تصویب شد. مجلس نمایندگان سازوکار لازم را در قانون دور زدن تولید مسکونی در نظر گرفت. سالانه 20 درصد تسهیلات بانکی به مسکن اختصاص یابد. در سال اول 360 هزار میلیارد تومان و امسال نیز حدود 500 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه پیش بینی می شد، اما تاکنون کمتر از 20 هزار میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده است.

هیچ زمین دولتی برای ساخت مسکن اختصاص داده نشد

نماینده مردم اهواز در شورای اسلامی گفت: امروز برخی از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی به جای اجرای قانون مصوب مجلس، نظریه پردازی می کنند. آندوسکوپی برای مدیران عامل نیست. مدیرعامل باید کار کند. متاسفانه بانک ها قانون مجلس را قبول ندارند. سیستم بانکی تسهیلات مشهود پرداخت نمی کند. هنوز زمین دولتی برای ساخت مسکن اختصاص داده نشده است. ما انتظار داریم این مشکلات را اصلاح کنیم، در غیر این صورت مجلس وارد عمل خواهد شد. برای اجرای این قانون یک سال فرصت به دولت داده شد. علیرغم اتفاقات خوبی که افتاده، هنوز مشکلات بزرگی وجود دارد.

وی از سوی دیگر تاکید کرد: تمامی منابع حاصل از فروش زمین های دولتی به صندوق بازگردانده شود. اخیراً کمیته امور زیربنایی کشور با اختصاص 3 هزار میلیارد تومان از محل فروش اراضی دولتی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی که باید برای توسعه زیرساخت های شهرهای جدید هزینه شود، برای احداث آزاد راه شمالی موافقت کرد. . جاده آزاد شمالی باید ساخته شود، اما بودجه ایجاد شده نیازی به حمایت از مسکن محرومان ندارد. این به معنای دور زدن قانون است. اگر اصلاحی صورت نگیرد، آن را جدی خواهیم گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید