استورجن: اسکاتلند در صورت استقلال دوباره به اتحادیه اروپا خواهد پیوست



در سند چشم انداز اقتصادی جدید، دولت اسکاتلند قول داده است در صورت استقلال از بریتانیا، درخواست مجدد برای پیوستن به اتحادیه اروپا و طراحی مجدد بازار انرژی را ارائه کند.

به گزارش ایسنا، بی بی سی می نویسد بر اساس این سند جدید اقتصادی، یک اسکاتلند مستقل برای پیوستن مجدد به اتحادیه اروپا و طراحی مجدد بازار انرژی پیش می رود.

سند دولت اسکاتلند که محتوای آن روز دوشنبه منتشر خواهد شد، طرح هایی را برای موضوعات کلیدی مانند ارز و مسئله مرزها پیشنهاد می کند.

همچنین به گزارش بی بی سی، در این سند سیاست مهاجرت با هدف تقویت نیروی کار ترسیم شده است.

در همین حال، دولت بریتانیا به اسکاتلند اطمینان داده است که اکنون زمان صحبت درباره برگزاری همه پرسی جدید استقلال نیست.

وزیر اول اسکاتلند تاکید کرد که این کشور “دیگر نمی تواند زندگی تحت کنترل وست مینستر” را بپذیرد.

استورجن چند روز پیش از طرحی برای تشکیل یک صندوق نفتی خبر داد که به گفته وی، منجر به سرمایه گذاری 20 میلیارد پوندی در اسکاتلند در اولین دهه استقلال این کشور از بریتانیا خواهد شد. برنامه ای که فردا در سند منتشر می شود.

در همه پرسی سال 2016، تمام 32 منطقه اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند.

با این حال، نتیجه این همه پرسی نشان داد که 52 درصد کل بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند.

استورجن در آن زمان گفت که واضح است که مردم اسکاتلند به آینده خود در چارچوب اتحادیه اروپا نگاه می کنند.

استورجن در گفتگوی پیش از انتشار چشم انداز اقتصادی جدید برای اسکاتلند گفت: «مسئله بحث بین تغییر و حفظ وضعیت موجود نیست. وضعیت دیگری وجود ندارد و اسکاتلند دیگر نمی تواند زندگی تحت کنترل وست مینستر را بپذیرد.

وی ادامه داد: در سال 2014 مسئولان به ما قول ثبات در صورت رای مخالف استقلال را دادند اما در عوض ریاضت اقتصادی و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را دریافت کردیم. اینها مسائل انتزاعی نیست، بلکه آسیب واقعی به اقتصاد، خدمات دولتی، هزینه های وام مسکن و حقوق بازنشستگی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید