بهترین نرم افزار فیلمبرداری برای اندروید و آیفون + لینک دانلود رایگان


دوربین گوشی های امروزی نسبت به نسل های قدیم پیشرفت زیادی داشته و در برخی موارد قابلیت رقابت با دوربین های حرفه ای را دارد. البته قابلیت های دوربین گوشی های هوشمند همه سخت افزاری نیستند و به جنبه های نرم افزاری بسیار وابسته هستند. به همین دلیل در مقاله بعدی به سراغ مقدمه می رویم بهترین نرم افزار فیلمبرداری ما اندروید و آیفون را انتخاب کردیم که می تواند به کاربران کمک کند ویدیوهای با کیفیت حرفه ای تری ضبط کنند.

بهترین نرم افزار فیلمبرداری

معمولا اپلیکیشن های پیش فرض قرار داده شده بر روی دوربین گوشی های هوشمند می توانند بهترین عملکرد را در شرایط مختلف نشان دهند. اما اگر به شاخه خاصی از فیلمبرداری علاقه دارید یا می خواهید به تنظیمات بیشتری دسترسی داشته باشید، می توانید به سراغ برنامه های جانبی که برای این منظور ساخته شده اند بروید. در اینجا تعدادی از بهترین عناوین موجود در این زمینه آورده شده است.


  • جعبه ابزار: بهترین برنامه های حرفه ای ویرایش ویدیو در اندروید
  • جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن های ویرایش ویدیو برای آیفون و آیپد
  • جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه های فشرده سازی ویدیوی رایگان در دستگاه های تلفن همراه

1. برنامه تصویربرداری Filmic Pro

نرم افزار تصویربرداری Filmic Pro این ابزار قدرتمند با ویژگی های فراوان است که در مقایسه با سایر رقبای خود عملکرد درخشانی از خود نشان می دهد. علاوه بر کنترل دستی جنبه های مختلف مربوط به فیلمبرداری، برخی از ویژگی های مرتبط با دوربین های حرفه ای مانند نوارهای گورخری برای هشدار نوردهی و ضبط منحنی گاما برای تصحیح رنگ در آینده نیز در آن ظاهر می شود.

سایر ویژگی های مورد انتظار مانند امکان انتخاب نرخ فریم از 24 تا 240 فریم بر ثانیه به همراه فرمت های مختلف خروجی نیز در برنامه FiLMic Pro موجود است. همچنین دارای ویژگی های ویژه ای برای بهبود ضبط صدا می باشد. اما مهمترین نقطه ضعف عنوان مذکور قیمت نسبتاً بالاتر برای پرداخت های درون برنامه ای در مقایسه با رقبا است که می تواند هزینه نهایی دسترسی به ویژگی های کامل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. خوشبختانه کاربران اندروید می توانند نسخه کرک شده را از سایت های اپلیکیشن غیر رسمی دریافت کنند.

دانلود رایگان FiLMic Pro برای اندروید و iOS

دوربین فیلمبرداری FiLMiC Pro

عکس و فیلم

دوربین فیلمبرداری FiLMiC Pro

خالق:
شرکت FiLMiC
قیمت:
رایگان – با پرداخت درون برنامه ای
دور همی:
عکس و فیلم
سیستم عامل:
اندروید و iOS
میزان:
199 و 28 مگابایت
زبان:
انگلیش

2. نرم افزار تصویربرداری ماویس

درخواست ماویس یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای فیلمبرداری موبایلی است که متاسفانه فقط برای دستگاه های iOS منتشر شده است و در زمان نگارش این مطلب خبری از نسخه اندروید آن نیست. از مهم ترین ویژگی های آن می توان به زاویه شاتر، نمایش زنده نوردهی و منحنی رنگ و نرخ فریم قابل تنظیم بین 3 تا 240 فریم در ثانیه اشاره کرد.

ویژگی های ضبط صدا در نرم افزار فیلمبرداری MAVIS نیز در نوع خود چشمگیر است، علاوه بر پشتیبانی از میکروفون خارجی قابل اتصال از طریق پورت لایتنینگ آیفون، می توانید ورودی صدا را نیز نظارت کنید. ویژگی های اضافی این برنامه همچنین شامل مواردی مانند راه راه های گورخر و فوکوس دقیق است. همچنین کاربر می تواند به صورت دستی نرخ بیت ویدیو را از 10 تا 100 مگابیت بر ثانیه انتخاب کند که در مثال زیر قابل مشاهده است.

نرم افزار MAVIS را برای آیفون و آیپد دانلود کنید

Mavis - Camera Pro

عکس و فیلم

Mavis – Camera Pro

خالق:
Mavis پخش شد
قیمت:
5.99 دلار – با پرداخت درون برنامه ای
دور همی:
عکس و فیلم
سیستم عامل:
iOS و iPadOS
میزان:
17 مگابایت
زبان:
انگلیش

3. برنامه تصویربرداری iMovie Pro

اگر به عکاسی با آیفون خود علاقه دارید، اما به هر دلیلی ترجیح می دهید در خریدهای درون برنامه ای FiLMic Pro سرمایه گذاری نکنید، این برنامه برای شما مناسب است. iMovie Pro می تواند جایگزین خوبی باشد. این عنوان کنترل دستی تقریباً تمام ابزارهای مرتبط با ضبط ویدیو را فراهم می کند و از ویژگی های پیشرفته برای ضبط و نظارت صدا پشتیبانی می کند.

کاربران نرم افزار ضبط MoviePro می توانند جزئیات مختلف مربوط به صدای دریافتی را مستقیماً بر روی صفحه نمایش تلفن همراه یا تبلت دریافت کنند. همچنین این برنامه از میکروفون بلوتوث پشتیبانی می کند که در بسیاری از مواقع می تواند مفید واقع شود. متاسفانه برخلاف FiLMic Pro، این عنوان نسخه پایه رایگان ندارد و کاربران برای دریافت آن باید هزینه پرداخت کنند. اگرچه قیمت پرداخت های درون برنامه ای کمتر است.

برنامه MoviePro را برای آیفون و آیپد دانلود کنید

MoviePro - دوربین فیلمبرداری حرفه ای

عکس و فیلم

MoviePro – دوربین فیلمبرداری حرفه ای

خالق:
دیپاک شارما
قیمت:
7.99 دلار – با پرداخت درون برنامه ای
دور همی:
عکس و فیلم
سیستم عامل:
iOS و iPadOS
میزان:
58 مگابایت
زبان:
انگلیش

4. نرم افزار فیلمبرداری و تصویربرداری دوربین را باز کنید

برنامه رایگان و متن باز دوربین را باز کنید توسعه یافته برای ارائه ویژگی های تخصصی مربوط به عکاسی در دستگاه های اندرویدی؛ اما قابلیت ضبط ویدیوی مناسبی نیز دارد که آن را به یکی از بهترین نرم افزارهای فیلمبرداری تبدیل می کند.

برنامه Open Camera از Camera2 API پشتیبانی می کند که علاوه بر بهبود کیفیت ویدیو برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی، امکان تنظیم دستی فوکوس، ISO، نوردهی، تعادل رنگ سفید، ضبط RAW (از طریق DNG) و حرکت آهسته را فراهم می کند. خوشبختانه تمامی موارد ذکر شده به صورت رایگان ارائه می شود. اما کاربران باید با تبلیغات درون برنامه ای مقابله کنند.

دانلود رایگان Open Camera برای اندروید

دوربین را باز کنید

عکس و فیلم

دوربین را باز کنید

خالق:
مارک هارمن
قیمت:
رایگان
دور همی:
عکس و فیلم
سیستم عامل:
اندروید
میزان:
4 مگابایت
زبان:
انگلیش

5. برنامه فیلمبرداری و فیلمبرداری دوربین MX

یک برنامه دوربین MX عنوان دیگری که در زمینه عکاسی تخصص دارد، مخصوص دستگاه های اندرویدی است که می توان از آن برای ضبط ویدیوهای باکیفیت نیز استفاده کرد. این نرم افزار بر اساس دوربین باز توسعه یافته است. اما از رابط کاربری بهتری استفاده می کند که می تواند ضبط ویدیوها را برای علاقه مندان جالب کند.

Camera MX همچنین دارای یک ویرایشگر ویدیوی داخلی است که به شما امکان می دهد فایل ها را برش دهید و آنها را مستقیماً در شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی به اشتراک بگذارید. نسخه اصلی این نرم افزار را می توان به صورت رایگان دانلود کرد. با این حال، کاربران برای دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند فیلترها و حالت ضبط بهبودیافته باید از طریق پرداخت‌های داخلی اقدام کنند. البته می توانید نسخه کرک شده را از وب سایت های غیر رسمی توزیع اپلیکیشن نیز دریافت کنید.

دانلود رایگان اپلیکیشن Camera MX برای اندروید

دوربین MX - دوربین عکاسی و فیلمبرداری

عکس و فیلم

دوربین MX – دوربین عکاسی و فیلمبرداری

خالق:
جادویی
قیمت:
رایگان – با پرداخت درون برنامه ای
دور همی:
عکس و فیلم
سیستم عامل:
اندروید
میزان:
19 مگابایت
زبان:
انگلیش

6. نرم افزار تصویربرداری ProMovie Recorder

درخواست ProMovie Recorder این یکی دیگر از نرم افزارهای فیلمبرداری آیفون است که امکاناتی در سطح رقبای مطرح خود مانند MAVIS و FiLMic Pro ارائه می دهد. اما رابط کاربری چندان جذابی ندارد. در آن ویژگی های مورد انتظار مانند کنترل دستی و تنظیم بیت ریت وجود دارد. اما استفاده از آن چندان آسان نیست.

برخلاف بسیاری از رقبای خود، ProMovie Recorder رایگان است. اما ویدئوهای حاصل واترمارک شده اند. البته پرداخت یکباره 3 دلاری داخل برنامه باعث حذف این واترمارک می شود و نیازی به پرداخت مجدد نخواهد بود. اگر قصد دارید نحوه عکاسی با آیفون را یاد بگیرید و به واترمارک گفته شده اهمیت زیادی نمی دهید، این برنامه ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد.

دانلود رایگان ProMovie Recorder برای آیفون و آیپد

ProMovie Recorder

عکس و فیلم

ProMovie Recorder

خالق:
Panda Apps Ltd
قیمت:
رایگان – با پرداخت درون برنامه ای
دور همی:
عکس و فیلم
سیستم عامل:
iOS و iPadOS
میزان:
4 مگابایت
زبان:
انگلیش

7. نرم افزار ویرایشگر ویدئو LumaFusion

اگرچه برنامه LumaFusion عنوانی برای عکاسی در نظر گرفته نمی شود. اما این یک ابزار ضروری برای کسانی است که علاقه مند به ضبط ویدیوهای با کیفیت بالا در تلفن همراه هستند. در حال حاضر هیچ نرم افزاری نتوانسته به محبوبیت این عنوان در اپ استور دست یابد و ویژگی های منحصر به فرد آن در سایر نرم افزارهای ویرایش موبایل دیده نمی شود.

در گذشته ای نه چندان دور، تنها دارندگان آیفون و آی پد می توانستند از ویژگی های LumaFusion بهره ببرند. اما نسخه اندروید و سیستم عامل کروم این نرم افزار به صورت بتا منتشر شده است. تنها نکته منفی هزینه بالایی است که برای نصب آن باید پرداخت کنید و در زمان نگارش این مطلب خبری از نسخه کرک شده اندروید نیست.

اپلیکیشن LumaFusion را برای اندروید و iOS دانلود کنید

LumaFusion: ویرایشگر حرفه ای ویدیو

عکس و فیلم

LumaFusion: ویرایشگر حرفه ای ویدیو

خالق:
Luma Touch LLC
قیمت:
رایگان – با پرداخت درون برنامه ای
دور همی:
عکس و فیلم
سیستم عامل:
اندروید و iOS
میزان:
177 و 192 مگابایت
زبان:
انگلیش

سوالات متداول در مورد بهترین نرم افزار فیلمبرداری

بهترین برنامه فیلمبرداری برای آیفون و آیپد چیست؟

MAVIS و FiLMic Pro از جمله بهترین برنامه های ضبط ویدیوی پولی برای آیفون هستند. ProMovie Recorder همچنین بهترین گزینه رایگان iOS است.

بهترین برنامه فیلمبرداری برای دستگاه های اندرویدی چیست؟

اپلیکیشن های FiLMic Pro و Camera MX از بهترین نرم افزارهای فیلمبرداری برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی هستند.

بهترین ویرایشگر ویدیوی موبایل چیست؟

LumaFusion یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای ویرایش فیلم موبایلی است که می تواند به عنوان یک مکمل حیاتی در کنار بهترین نرم افزار فیلمبرداری موبایل عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید