انویدیا: کابل برق صاحبان RTX 4090 به دلیل اتصال نامناسب ذوب می شود


مدت کوتاهی پس از اینکه GamersNexus (GN) گزارشی درباره مشکل اتصال برق کابل‌های گرافیکی Nvidia منتشر کرد، این شرکت تحقیقاتی را برای بررسی این موضوع آغاز کرد و اکنون بیانیه‌ای رسمی در مورد آن ارائه کرده است.

اوایل این هفته، GamersNexus آزمایش یک هفته ای کابل های برق ذوب شده برای کارت های گرافیک Nvidia را به پایان رساند. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کابل‌ها به درستی قرار نگرفته باشند یا به دلیل باقی‌مانده جسم خارجی باشد.

به گفته Videocards، در پاسخ به تحقیقات GN، انویدیا تایید کرده است که ذوب شدن کابل ها برای 50 نفر در سراسر جهان اتفاق افتاده است که علت اصلی آن اتصال کابل معیوب است. این شرکت می گوید که کاربران باید قبل از نصب گرافیک روی سیستم خود از اتصال ایمن و یکنواخت کابل های برق اطمینان حاصل کنند.

50 گزارش ذوب شدن کابل های برق گرافیکی Nvidia در سراسر جهان زیاد نیست. NexusGamers تشخیص داده است که این مشکل تاکنون 0.04 درصد از نمونه های اولیه RTX 4090 را تحت تأثیر قرار داده است. GN اشاره می کند که تعداد کل RTX 4090 های عرضه شده به بازار حدود 125000 دستگاه است که به طور مستقل توسط چندین شریک تجاری انویدیا فروخته می شود.

انویدیا به همه مشتریانی که از مشکل ذوب شدن کابل های برق گرافیکی متاثر شده اند می گوید. شما از دارندگان Founders Edition یا مدل های سفارشی پشتیبانی خواهید کرد. مهم نیست که مشتریان از کدام کابل یا آداپتور استفاده کرده اند. زیرا همه آنها تحت پوشش فرآیند بازگشت کالا (RMA) قرار دارند.

تصویر اتصال صحیح کابل RTX 4090 در کنار اتصال نادرست

مقالات مرتبط:

انویدیا تصویری از نمونه کابل اتصال نادرست را به همراه تصویری از اتصال صحیح به اشتراک گذاشته است. کانکتور برق باید طوری وارد شود که هیچ شکافی بین آن وجود نداشته باشد.

انویدیا همچنان در حال کار بر روی همه کابل‌ها، کانکتورها و آداپتورهای جدید فیوز شده است. اگر کارت گرافیک شما نیز تحت تأثیر قرار گرفته است، باید فوراً آن را از برق جدا کرده و روند رسمی بازگشت محصول معیوب انویدیا را دنبال کنید. توصیه می شود دارندگان سایر کارت های گرافیک این شرکت نیز از نصب صحیح کارت ها و کابل ها اطمینان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید