تصمیمات ارزی رئیس جدید بانک مرکزی



رئیس جدید بانک مرکزی ثبات قیمت دلار در سامانه نیما را 28 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: در مورد بازار آزاد، سیاست ما این است که این بازار را دائما کاهش دهیم و قیمت آن را نزدیک به 28 هزار و 500 نگه داریم. تومان. .. و آن را کاهش دهید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمدرضا فرزین با حضور در یک برنامه تلویزیونی به بیان سیاست های خود پرداخت و گفت: برای تثبیت ارز و رفع دغدغه های فعالان اقتصادی در کشور تلاش خواهیم کرد. آنها رئیس جمهور هستند، معیشت مردم است که با کنترل تورم و ارز تامین خواهیم کرد.

به گفته وی، بر اساس سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر تعیین نرخ ارز، قیمت هر دلار در سامانه نیما 28 هزار و 500 تومان تعیین شده است و واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات از این عرضه است. نرخ ارز و سایر هزینه های ارزی حدود 40 مورد، در بازار مبادلات ارزی تامین می شود.

و رئیس جدید بانک مرکزی ادامه داد: سیاست ما برای بازار آزاد ارز کاهش مستمر این بازار و نزدیک شدن قیمت آن به 28500 تومان و کاهش آن است.

وی از مردم خواست به بانک مرکزی اعتماد کنند تا بتواند بازارها را به ثبات برساند.

فرزین تاکید کرد: آنچه بسیار مهم است، اعتماد مردم به رئیس کل بانک مرکزی است. قطعا تلاش خواهیم کرد که به اعتماد مردم پاسخ دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه بانک مرکزی کنترل نرخ تورم و نرخ ارز است، گفت: البته همه دستگاه های حاکمیتی در این امر نقش دارند و همه دولت و تیم اقتصادی دولت باید همکاری کنند. با بانک مرکزی در این زمینه.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید