رایزنی امیر عبداللهیان با مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن



در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن، بر ضرورت رفع محاصره این کشور به عنوان یک موضوع انسانی تاکید شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) با محمد عبدالسلام، مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت و گو کرد. در مسقط (پایتخت سلطنت عمان).

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با قدردانی از پایداری ملت یمن در دفاع از حقوق خود، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن تاکید کرده و گفت وگوی سیاسی بین یمنی ها را موضوع داخلی یمن می داند.

و وزیر امور خارجه تاکید کرد: به عنوان یک امر انسانی، محاصره یمن باید برداشته شود و مردم این کشور می توانند از شرایط عادی زندگی در کشور خود برخوردار شوند.

وی با یادآوری خاطره ای از شهید ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، وی را شهید یمن توصیف کرد و بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم یمن تاکید کرد.

در این دیدار آقای عبدالسلام ضمن تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت یمن، آخرین تحولات یمن را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید