RSS چیست و چه کاربردی دارد؟


ممکن است در برخی از وب سایت ها با نماد نارنجی «اشتراک به RSS» برخورد کرده باشید. این تگ به نوعی می تواند نقش یک نشانک مرورگر را ایفا کند، با این تفاوت که ویژگی های منظم تری را برای وب گردی و خواندن اخبار و مقالات در اختیار شما قرار می دهد.

RSS در واقع روشی برای توزیع داده های جدید است که روزانه در وب سایت ها منتشر می شود، از اخبار و مقالات گرفته تا بررسی ها و بررسی ها. در آینده با زومیت همراه باشید تا RSS را معرفی کرده و با مزایای آن و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

RSS (مخفف Really Simple Syndication)، یک فید وب است که به طور همزمان نحوه تعامل کاربران با محتوا در فضای مجازی را بهبود می‌بخشد و دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به به‌روزرسانی‌های وب‌سایت را در قالب استاندارد و مبتنی بر XML فراهم می‌کند. این فناوری ارتباطات بسیار ساده ای با این سایت ها (Web Syndication) ایجاد می کند و خلاصه یا متن کامل مقالات را به همراه ابرداده آنها (تاریخ انتشار و نام نویسنده) از طریق یک خبرخوان RSS یا فیدخوان در اختیار کاربر قرار می دهد.

اصطلاح سندیکا از نظر معنی مشابه است بازنشر مطالب این نشان می دهد که تمرکز اصلی آن پخش و توزیع محتوا از طریق یک پلت فرم متفاوت از پلتفرم اصلی است. هنگامی که یک وب سایت امکان بازنشر چکیده یا تمام محتوای آن را در وب سایت های دیگر ارائه می دهد، گفته می شود که به روش اشتراک گذاری رفته است.

به عبارت ساده، فید RSS از بررسی مداوم وب سایت های مورد علاقه شما برای اخبار و مقالات جدید. امروزه، اکثر وب سایت ها این فناوری را اغلب به صورت رایگان (و به ندرت با هزینه اشتراک) ارائه می کنند تا تعامل کاربران با وب سایت های خود را افزایش دهند و جدیدترین محتوای منتشر شده مانند اخبار، مقاله ها یا محتوای صوتی و تصویری جدید را با سرعتی بالا دریافت کنند. ممکن است.

فیدهای RSS فایل های متنی ساده و استاندارد XML هستند که با استفاده از نرم افزار RSS Reader یا Feed Reader بارگذاری می شوند و پس از هر به روز رسانی در مدت زمان بسیار کوتاهی دسترسی کاربران را فراهم می کنند. هر وب سایت می تواند حاوی یک یا چند فید RSS باشد که در آن محتوا به ترتیب از جدیدترین به قدیمی ترین فهرست شده است. اینها به دو صورت تغذیه می کنند بطور خودکار یا راهنما تولید می شوند:

مدیریت محتوا در برجسته ترین سایت ها و وبلاگ ها با کمک ابزارها و برنامه هایی به نام سیستم مدیریت محتوا یا یک CMS (مخفف سیستم مدیریت محتوا) ساخته شده است. در این سایت ها وقتی نویسنده محتوا را با استفاده از نرم افزار CMS منتشر می کند، آیکون های مورد نیاز بطور خودکار آنها برای ایجاد یک فید RSS ایجاد می شوند و زمانی که محتوای جدید منتشر می شود، این محتوا جایگزین محتوای قبلی می شود. امروزه بیش از ۷۰ درصد وب سایت ها از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید