پشت پرده روابط ریاض و تل آویو چیست؟



یک کارشناس مسائل منطقه در تشریح روابط نزدیک ریاض با صهیونیست ها تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه آمادگی پذیرش درگیری با همسایگان خود را ندارد و تنها تلاش می کند وانمود کند که به خواسته های رژیم صهیونیستی پاسخ می دهد. جریان در کابینه

محمدصادق کوشکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران درباره عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان گفت: سعودی ها و صهیونیست ها در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن اینکه هر دو طرفدار سرکوب آمریکا از سوی آمریکا هستند. جمهوری اسلامی ایران. آنها از آمریکا می خواهند وارد میدان رویارویی نظامی با ایران شود.

وی تاکید کرد: این موضوع خواسته جدی صهیونیست ها و نتانیاهو و همچنین سعودی ها است و آنها همیشه از آمریکا به خاطر رها کردن ایران دلخور بوده اند، بنابراین اکنون هر دو با نارضایتی خود از دولت بایدن مشتاقانه منتظر نزدیک شدن به یکدیگر و ارائه خواسته ها به دولت بایدن هستند.

این استاد دانشگاه همچنین درباره تحولات اخیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی پس از تشکیل دولت جدید بیان کرد: دولت نتانیاهو از معدود تشکیلاتی است که نیروهای راست افراطی در آن حضور دارند تا به امروز که ما حضور نداشته ایم. آن را دیده است. چنین ترکیبی در تاریخ اسرائیل، از آنجایی که اتحاد شکننده بود و آنها باید تسلیم نخست وزیری نتانیاهو می شدند.

وی توضیح داد: بنابراین این نیروهای تندرو خواسته های خود را به نتانیاهو دیکته می کنند و او مجبور به تسلیم خواسته های آنها می شود و در نتیجه این موضوع مواضعی اتخاذ کرده است که رژیم صهیونیستی را به ویژه در حوزه بیرونی با مشکل مواجه می کند. خط مشی.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: ارتش لبنان نیز به دلیل تحرکات رژیم در مرزها در حالت آماده باش است. کم است که بخواهد با همسایه ها وارد درگیری شود، اصلاً حاضر نیست درگیری با همسایگان را بپذیرد و فقط سعی می کند وانمود کند که به خواسته های جریان داخل کابینه توجه دارد.

و کوشکی ادامه داد: در واقع مشکلات اقتصادی و وضعیت شکننده کابینه تسلیم شدن نتانیاهو به چنین اقدام اشتباهی را بعید می سازد.

و این استاد دانشگاه گفت: در داخل نظام مخالفان زیادی وجود دارد و از سوی دیگر سابقه فساد نتانیاهو عامل دیگری است که مخالفان او به دلیل سرنگونی او متوقف نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل رژیم صهیونیستی مشکل داخلی است، گفت: صهیونیست ها نه تمایل و نه امکان وارد شدن به درگیری در خارج از مرزهای خود را دارند.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید