یک خرس در آمریکا با دوربین حیات وحش ۴۰۰ سلفی گرفت!


عاشقان خرس احتمالا از خواندن این خبر هیجان زده خواهند شد. زیرا یک خرس سیاه در پارک کوهستان بولدر دوربین حیات وحش پیدا کرد و با آن صدها سلفی گرفت.

صفحه رسمی بولدر در توییتر برای بخش فضاهای باز و پارک های کوهستانی بولدر (OSMP). توییت اعلام کنید که اخیراً یک خرس توانسته یکی از دوربین های حیات وحش منطقه بولدر را که وزارتخانه برای نظارت بر این زیستگاه از آن استفاده می کند، مشاهده کند. در مدت کوتاهی که این خرس در نزدیکی این دوربین قرار گرفت، 580 تصویر ثبت شد که از این تعداد 400 عکس شخصی یک حیوان بود.

منطقه 18600 هکتاری بولدر شامل 9 دوربین است. هدف از استفاده از این دوربین ها نظارت بر نحوه استفاده حیوانات از این محیط است. OSMP با کمک این اطلاعات می تواند بهتر از زیستگاه های حساس مراقبت کند.

سلفی یک خرس سیاه در زیستگاهی در آمریکا

علاوه بر این، استفاده از این دوربین ها نیاز به حضور دائمی انسان در این منطقه را کاهش می دهد. این دوربین ها بطور خودکار آنها قادر به تشخیص حیوانات هستند و اگر حیوانی از میدان دید آنها عبور کند، از آنها عکس می گیرند. دوربین های حیات وحش همچنین می توانند ویدیوهای کوتاه 10 تا 30 ثانیه ای ضبط کنند.

عکس های حیات وحش منبع ارزشمندی برای مطالعات محققان است. بسیاری از حیوانات در حال انقراض که معرفی می شوند باید توسط سازمان های بین المللی رصد شوند اما کنترل آنها با نیروی انسانی انجام می شود. زمان و هزینه این کار خیلی طول می کشد و این نوع بودجه معمولاً در دنیای محیط زیست در دسترس نیست. در نتیجه این دوربین ها می توانند این کاستی ها را جبران کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار متخصصان قرار دهند.

خوشبختانه خرس مقابل این دوربین در فهرست گونه های در خطر انقراض قرار ندارد. در دیگر اخبار مربوط به خرس، ناسا تصویری از مریخ منتشر کرده است که چهره یک خرس را نشان می دهد.



دیدگاهتان را بنویسید