هشدار مهم هواشناسی مبنی بر وقوع سیل شدید در این دو فرمانداری



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، برخی هشدارهای هواشناسی حاکی از بارش شدید باران از روز گذشته و همچنین وقوع سیلاب شدید در برخی نقاط استان خوزستان طی روزهای آینده است.

و اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: بارش شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ در مناطق حساس پیش بینی می شود و بیش از 100 میلی متر بارندگی، طغیان و سیلاب، طغیان مسیل ها و طغیان فصلی رودخانه ها پیش بینی می شود. مناطق از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر پنجشنبه پیش بینی می شود برف کوهستانی و ارتفاعات ذوب شود.

بر اساس این گزارش، این وضعیت جوی روز چهارشنبه برای نیمه شمالی و حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کرخه و روز پنجشنبه برای مناطق شمالی و شمال شرق و حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کارون پیش‌بینی می‌شود. .

اداره عمومی همچنین هشدارهای دریایی در خصوص رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، وزش باد گاهی اوقات و موج بلند در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از سواحل استان و افزایش ارتفاع موج از اوایل روز چهارشنبه تا اواخر جمعه سطح نارنجی.

اداره کل هواشناسی خوزستان همچنین به دلیل ورود رژیم فعال بارشی و شاخص های ناپایداری بالا از ابتدای روز چهارشنبه 3 فروردین تا پایان روز پنجشنبه هشدار سطح نارنجی را صادر کرد که در اکثر مناطق منجر به بارش باران، رعد و برق و رعد و برق خواهد شد. در استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان در بالادست سد دیز و کارون حوضه‌هایی رخ می‌دهد و وزش باد متوسط ​​تا شدید و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

علی خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول در خصوص وضعیت اخیر رودخانه دز گفت: همه نیروها در آماده باش هستند و کمیته بحران در این زمینه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه جای نگرانی نیست بلکه مردم فقط از نزدیک شدن به نهرالجداء خودداری کنند، گفت: خروجی سد به گونه ای تنظیم شده است که در روزهای آینده دیگر سد را باز نکنیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی و با ورود سامانه بارشی به استان، بارش شدید باران، وزش باد شدید و رگبار تگرگ در مناطق در معرض پیش بینی می شود.

وی افزود: سیل و سیلاب در رودخانه ها، طغیان مسیل ها، طغیان فصلی رودخانه ها در مناطق کوهستانی و آب شدن برف در ارتفاعات خوزستان از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: فعالیت سامانه بارشی در خوزستان از روز سه شنبه آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت به شرطی که عمده فعالیت روز چهارشنبه در نیمه شمالی و حوضه آبریز باشد. رودخانه های دز و کرخی و روز پنجشنبه در نواحی شمالی و شمال شرقی حوضه آبریز رودخانه های دیز و کارون گزارش شده است.

علی کرم پور سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص اعلام هشدار احتمالی به مراجع ذیربط مبنی بر احتمال وقوع سیل گفت: باید با کارشناسان هواشناسی تماس بگیرید. هواشناس اطلاعاتی در مورد مسائل هواشناسی ارائه می دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سوال ما درباره آمادگی نهادهای مسئول از جمله مدیریت بحران در صورت وقوع سیل است، مجدداً گفت: با مدیران نهادهای مربوطه تماس بگیرید تا توضیحات خودشان را بدهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه سمت شما مدیریت بحران است، گفت: تاکنون بحرانی نداشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید