چگونه دستان خود را جوان نگه دارید؟


از طرفی ما با دست خود خشن هستیم. ما دست های خود را بیش از هر قسمت دیگری از بدن خود در معرض نور خورشید و سایر عوامل مضر قرار می دهیم. شستشوی مکرر دست ها با آب داغ حاوی چربی های طبیعی است که پوست را نرم کرده و از خشک شدن و ترک خوردن آن جلوگیری می کند. اما چه کاری می توانید انجام دهید تا دست های خود را جوان تر نشان دهید؟

سه راه برای جوانسازی پوست دست وجود دارد:

سطح پوست را حفظ می کند: شما می توانید با ایجاد یک روال ساده و موثر برای مراقبت از دست، تأثیر زیادی بر ظاهر دستان خود داشته باشید: از سطح پوست خود با کرم ضد آفتاب با SPF 50 یا بالاتر محافظت کنید و مرتباً آن را دوباره استفاده کنید. هنگام تمیز کردن یا انجام کارهای طولانی مدت در فضای باز باید از دستکش استفاده کرد.

هیدراته بمانید دست کلید مقابله با چین و چروک و نازک شدن پوست است و این عمل به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. در طول روز به طور مکرر از لوسیون یا کرم روی پوست خود استفاده کنید. این به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک می کند.

لایه برداری پوست؛ همچنین مفید است زیرا پوست خشک در واقع پوست مرده است. برای کمک به لایه برداری پوست و حفظ بافت آن می توانید از مخلوط لیمو و شکر استفاده کنید.

برای از بین بردن لکه های پیری در خانه، می توانید از آب لیمو یا محصولات روشن کننده موضعی پوست استفاده کنید.

روی لایه های پوست کار می کند: می توانید به صورت دوره ای لایه بیرونی پوست را لایه برداری کنید که برای این کار می توانید از روش های درم ابریژن، لایه برداری شیمیایی و لایه برداری لیزری استفاده کنید. این روش ها به بهبود رنگ پوست و کاهش چین و چروک، اصلاح لکه های ناهموار یا رنگدانه های ناهموار کمک می کند.

پیوند چربی را در نظر بگیرید: پیوند چربی برای همه مناسب نیست، اما اگر واقعاً می‌خواهید پوست دست‌هایتان پرتر و جوان‌تر به نظر برسد، می‌توانید آن را انجام دهید. بهترین راه برای انجام این کار این است که چربی را از شکم، باسن یا ران خود بردارید و آن را در نواحی توخالی پشت بازوهای خود قرار دهید. این درمان به یک جراحی جزئی نیاز دارد که بهبودی آن 1 تا 2 هفته طول می کشد.

تزریق مواد مصنوعی نیز قابل انجام است اما چربی خود شما ماندگاری بیشتری دارد و تزریق آن عارضه ای ایجاد نمی کند.

استفاده از پلی لاکتیک اسید یکی دیگر از گزینه های درمانی کم تهاجمی است. PLA یک پودر زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است که به تدریج و به طور طبیعی توسط بدن جذب می شود.

برای جوان ماندن پوست چه کارهایی را نباید انجام داد

سیگار نکش: سیگار نه تنها از درون برای بدن مضر است، بلکه از بیرون بدن شما را پیر می کند. از بوتاکس استفاده نکنید: نوروتوکسین ها (نوروتوکسین ها) مانند بوتاکس که برای چین و چروک صورت استفاده می شود، برای دست مفید نیستند زیرا حرکت عضلات را مسدود می کنند، اما تاثیری در کاهش حجم ندارند.

از جراحی برداشتن پوست استفاده نکنید: کارشناسان می گویند خطرات جراحی برای برداشتن پوست اضافی پشت دست بیشتر از فواید آن است. انجام این جراحی روی دست با خطر ایجاد اسکار و عدم بهبودی همراه است. در نهایت، بسته به نیاز و اهداف شما می توان از ترکیب مناسبی از درمان ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید