ایکس به‌خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان، 75 میلیون دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد


شبکه اجتماعی ا‌یکس که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، معمولاً بیشترین درآمد را در ماه‌های آخر سال به‌دست می‌آورد، زیرا برندهای بزرگ و کوچک کمپین‌های تبلیغاتی خود را در آن برگزار می‌کنند. با این حال، اکنون گفته شده که بیش از 100 برند و حتی انواع دیگری از تبلیغ‌کنندگان، مانند نامزدهای سیاسی، تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را به‌طور کامل متوقف کرده‌اند و در صورت عدم برگشت آن‌ها، ایکس ممکن است تا 75 میلیون دلار از درآمد تبلیغات خود در سال جاری را از دست بدهد.

ماه گذشته در گزارشی گفته شده بود که اپل به‌همراه شرکت‌های دیگری از جمله دیزنی خرید تبلیغات ایکس را به‌دلیل پست‌های یهود‌ستیزانه ایلان ماسک متوقف کرده‌اند. حالا براساس گزارش نیویورک تایمز، تعداد این شرکت‌ها در حال افزایش است و تصمیم تبلیغ‌کنندگان می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد ایکس داشته باشد.

طبق گزارش تایمز، Airbnb به‌اندازه بیش از یک میلیون دلار از تبلیغات خود در ایکس را متوقف کرده و این میزان برای نتفلیکس 3 میلیون دلار است. ایکس همچنین ممکن است به دلیل توقف کمپین‌های تبلیغاتی زیرمجموعه‌های مایکروسافت 4 میلیون دلار از درآمد تبلیغاتی خود را از دست بدهد. اوبر و کوکاکولا دو برند معروف دیگری هستند که تصمیم گرفتند خرید تبلیغات از ایکس را متوقف کنند.

بایکوت تبلیغات در ایکس توسط شرکت‌های بزرگ

مشکل بین ا‌یکس و تبلیغ‌کنندگان آن از گزارش گروه ناظر رسانه Media Matters آغاز شد که طبق آن، شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک، تبلیغات وب‌سایت خود را در کنار محتواهای یهودستیزانه نشان می‌دهد. ادعایی که باعث شد ماسک از سازمان ناظر بر رسانه‌ها شکایت کند و همچنین از تبلیغ‌کنندگان به‌عنوان سرکوبگران آزادی بیان یاد کند.

ایکس در شکایت خود گفته که Media Matters عمداً محیطی را ایجاد کرده بود تا تبلیغات در کنار این «محتواهای حاشیه‌ای» نمایش یابند. بااین‌حال، مشخص نیست که این اتفاق دقیقاً چگونه رخ می‌داد. «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل این شرکت نیز در پستی از ایکس دفاع کرد و گفت که تبلیغ اپل فقط برای دو کاربر در کنار محتواهای نامطلوب نمایش داده شده که یکی از آن‌ها Media Matters بوده است.

این نهاد ناظر در بیانیه خود شکایت ایکس را «بیهوده» خواند و گفت مشتاقانه آماده است تا در دادگاه پیروز شود.

دیدگاهتان را بنویسید