شغل‌های آنلاین پردرآمد که می‌توان به صورت فریلنسر انجام داد


اگر در ابتدای راه هستید و تازه می‌خواهید مسیر تحصیلی و کاری خود را انتخاب کنید یا سبک زندگی کارمندی را دوست ندارید و به این فکر افتاده‌اید که شغلتان را تغییر دهید و به صورت مستقل برای خودتان کار کنید، فریلنسری بهترین انتخاب برای شماست.

با اینکه فریلنسری جزو بهترین مشاغل اینترنتی در ایران است ولی هر کاری را نمی‌توان به شکل فریلنس انجام داد. شما باید مهارت‌هایی را آموزش ببینید که ویژگی‌های برونسپاری و انفرادی کار کردن را داشته باشند و مخارج زندگی شخصی شما را تامین کنند. پس اگر در تصمیم خود برای آینده کاریتان جدی و مصمم هستید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا با مهارت‌های آنلاین که می‌توان به شکل فریلنسری از آنها به درآمد رسید، آشنا شوید.

یک تعریف جامع و ساده از فریلنسری

فریلنسری نوعی خود اشتغالی است. فریلنسرها به جای آنکه به استخدام یک شرکت در بیایند به شکل انفرادی و آزاد بر اساس قراردادهای کوتاه مدت و یا به شکل پروژه‌ای کار می‌کنند. فریلنسرها می‌توانند با سازمان‌ها همکاری کنند اما آنها از مزایایی مثل بیمه و بازنشستگی برخوردار نیستند، همچنین مالیاتی نیز پرداخت نمی‌کنند و اغلب از خانه، از طریق اینترنت به کار مشغول هستند.

مشاغل فریلنسری پر طرفدار در ایران

1.برنامه نویسی

برنامه نویسی یکی از پولسازترین شغل‌ها در سراسر جهان است که از سال ۲۰۲۱ تاکنون روند رو به رشدی را داشته است. البته طبق آمار سازمان‌ کار ایالات متحده این پیشرفت تا سال ۲۰۳۱ ادامه خواهد داشت. پس برای آنکه در این شغل به درآمد برسید باید اول از همه به آن علاقمند باشید و زبان برنامه نویسی (پایتون، جاوا، Html، CSS و…) و مهارت‌های مهم دیگری را یاد بگیرید.

یک رزومۀ قابل اطمینان برای خود درست کنید و با ایجاد روابط موثر به کسب تجربه بپردازید تا بتوانید به شکل فریلنسری کار خود را آغاز کنید. خوب است بدانید که برنامه نویسی شاخه‌های مختلفی دارد و برای شروع می‌توانید به عنوان Frontend و Backend یا Full stack developer فعالیت خود را شروع کنید.

2. طراحی وبسایت

در حال حاضر که شبکۀ اجتماعی اینستاگرام فیلتر شده است و بیشتر کسب و کارها تصمیم گرفته‌اند فعالیت‌های خود را در بستر وب به صورت حرفه‌ای ادامه دهند. بازار کار فریلنسر وب دیزاینرها بسیار داغ است. اما چگونه وارد این حرفه شویم؟

دو راه وجود دارد:

  • اولین مسیر طراحی سایت با استفاده از برنامه نویسی است.
  • روش دوم یادگیری سیستم های آماده مثل وردپرس است. شما می توانید با گذراندن یک دوره آموزشی طراحی سایت با وردپرس به راحتی وارد این حوزه شوید و با استفاده از سایت‌های فریلنسری به کسب درآمد برسید.

3.کارشناس دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یک نیاز رو به رشد برای مشاغل است. زیرا اینترنت، کاربران فعال بیشتری به دست می‌آورد. اما برای آنکه بتوانید به عنوان فریلنسر دیجیتال مارکتینگ کار کنید. بهتر است در یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ مثل بازاریابی محتوا متخصص شوید و مهارت‌های تحقیق، مذاکره، ارتباط، کپی رایتینگ، SEOو خلاقیت را یاد بگیرید.

سپس وبسایت یا شبکۀ اجتماعی خود را بسازید، شروع به کسب تجربه کنید، در نهایت قیمت خود را تعیین و کار خود را شروع کنید.

4.کپی رایتر

برای اینکه بتوانید به عنوان فریلنسر کپی رایتر یا تولید کننده محتوای متنی وارد بازار کار شوید و به شکل آنلاین به درآمد برسید. باید بدانید که فریلنسر کپی رایتر کسی است که با اهداف تجاری برای تیزرهای تبلیغاتی، وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی یا پست‌های وبلاگ می‌نویسد. وظایف کپی رایتر متقاعد کردن و اطلاع رسانی به مشتریان، افزایش سئوی سایت و تبدیل کاربران به مشتری است. برای این کار کپی رایتر‌ها در کنار تسلط به قوانین نگارش و املای کلمات باید مهارت‌های تحقیق و جستجو، SEO، خلاقیت، مدیریت زمان و ارتباطات را فرا بگیرند.

5.ادمین اینستاگرام

همانطور که می‌دانید، ادمین اینستاگرام فردی است که مدیریت پیج‌های اینستاگرام را بعهده می‌گیرد. این شغل بازار کار کار گسترده‌ای دارد، چون اکثر پیج‌ها به ادمین نیاز دارند.

شما می‌توانید از خانه و فقط با یک گوشی کار ادمینی انجام دهید و درآمد خوبی کسب کنید؛ حتی می‌توانید مدیریت چند پیج را همزمان انجام دهید.

6. گرافیک دیزاینر

طراحی گرافیک یکی از شغل‌های محبوب و پرطرفدار در حوزه فریلنسری است. وظیفۀ گرافیست انتقال پیام یک کسب و کار از طریق خلق آثار گرافیکی است. طراحی گرافیک شاخه‌های متعدد و گستردۀ بسیاری مثل طراحی هویت بصری بیزینس، طراحی بازاریابی و تبلیغات، طراحی بسته بندی محصولات، طراحی رابط کاربری و… دارد.

اما اگر می‌خواهید یک فریلنسر گرافیک دیزاینر با درآمد بالا باشید، بهتر است به چند مهارت تسلط پیدا کنید .برای آنکه بتوانید خود را یک طراح گرافیک معرفی کنید، ابتدا باید به دانش طراحی و دیزاین مسلط باشید، سپس در کنار آن ابزارهای طراحی مثل فتوشاپ یا ایلستریتور و… را با توجه به شاخه‌ای که در آن فعال هستید، بدانید و از یادگیری مهارت‌های فردی چون خلاقیت، ایجاد ارتباط موثر و روش حل مسئله غافل نشوید.

7. متخصص سئو

یک متخصص سئو فردی است که سایت را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کند و با تسلط بر مهارت‌هایی مثل تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه تحلیل داده‌ها و… باعث افزایش بازدید سایت و ترافیک آن می‌شود.

برای اینکه بتوانید به عنوان یک متخصص سئو کار کنید باید با فرایندهای جدید سازگار شوید و کار با ابزار سئو مثل Google analytics, Google search console Keyword planner و… را بلد باشید. اما برای ورود به دنیای فریلنسری در این رشته باید یک رزومۀ قوی و به روز داشته باشید، سپس برای خود یک وبسایت یا شبکۀ اجتماعی قوی بسازید و از این طریق خود را به همکاران و کارفرمایان معرفی کنید.

کدام مهارت شما مناسب فریلنسری است؟

فریلنسری یک مهارت است و باید آن را مثل هر چیز دیگری یاد بگیرید. اگر قصد دارید برای خود کار کنید و می‌ترسید، طبیعی است. اما بهتر است به جای منتظر ماندن برای زمان مناسب با یک برنامه‌ریزی درست و تمرکز روی تخصص خود قدم به دنیای فریلنسری بگذارید و با تقویت مهارت‌ها و تکنیک‌های خود روز به روز بهتر شوید و سخت کار کنید تا به موفقیت برسید.

به یاد داشته باشید صرفاً شغل خود را بر اساس ترندهای روز جامعه انتخاب نکنید. به دنبال مهارتی باشید که اول از همه به آن علاقمند هستید و شرایط و توانایی رشد و پیشرفت در آن را دارید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید