علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار


6. خرابی برد الکتریکی

برد الکتریکی نقش مغز را در ماشین‌های ظرفشویی و سایر لوازم الکتریکی بر عهده دارد و به دلایل مختلف نظیر آب‌خوردگی و اتصالی ممکن است اختلالی در مدار آن پیش بیاید و نهایتاً عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شود.

نکته: در بسیاری از مواقع علت توقف ناگهانی ظرفشویی را باید در خرابی برد آن جست‌وجو کرد. لازم به ذکر است که این قطعه بسیار حساس است و باتوجه به برند دستگاه نیاز است تعمیر آن را به نمایندگی‌های معتبر بسپارید.

7. خراب شدن پنل ماشین ظرفشویی

خراب شدن پنل و دکمه‌های موجود روی آن باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی دستگاه به درستی صورت نگیرد و منجربه خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار شود. بررسی وضعیت پنل دستگاه امری کاملاً تخصصی است و نیاز به سرویسکاران حرفه‌ای دارد.

8. خراب شدن المنت حرارتی

خرابی در المنت یا شکسته شدن آن از دیگر مواردی است که می‌تواند علت توقف ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار کردن باشد. برای اطمینان از خراب بودن این قطعه لازم است دمای آب دستگاه را بررسی کنید؛ اگر دمای آب پایین باشد، خراب بودن المنت تقریبا قطعی خواهد بود.

9. از کار افتادن فن دستگاه

فن موجود در ماشین‌ ظرفشویی وظیفه‌ی تبادل دمای درون دستگاه با بیرون را بر عهده دارد تا از داغ شدن زیاد دستگاه جلوگیری کند. همان‌طور‌که اشاره شد در‌صورت داغ شدن دمای درون دستگاه، جریان به موتور و برد انتقال پیدا نخواهد کرد و در نهایت خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی را شاهد خواهیم بود. سعی کنید کار‌کرد فن را (که در کنار درب دستگاه نصب شده است) بررسی و در‌صورت وجود خرابی آن را تعمیر یا جایگزین کنید.

10. خرابی پمپ آب و موتور ظرفشویی

همان‌طور‌که بالاتر اشاره کردیم، آب ورودی دستگاه باید به اندازه کافی باشد تا برنامه‌ی شست‌وشو اجرا شود، در‌غیراین‌صورت برنامه متوقف خواهد شد. اگر پمپ آب و موتور خراب باشند، توقف ناگهانی دستگاه (همراه با ایجاد صدای بلند) را شاهد خواهید بود. در چنین مواقعی لازم است این قطعات بررسی و درصورت نیاز تعویض شوند.

خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی در حین کار

با توجه به نوع برند و مدل دستگاه ممکن است دلایل توقف ناگهانی ماشین‌های ظرفشویی متفاوت باشند. به عنوان مثال برای بررسی علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی در حین کار می‌توانید کدهای خطای نمایش داده شده روی پنل را مشاهده و از دفترچه راهنما معنا و مفهوم آن را بررسی کنید. البته بهتر است برای رفع این مشکل با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید.

همچنین با دانستن مواردی در خصوص عیب‌ یابی ماشین ظرفشویی ال جی و راه‌‌ حل های آن‌ ها می‌توانید تا حد زیادی از مشکلات مربوطه پیشگیری کنید.

خاموش شدن ماشین ظرفشویی اسنوا در حین کار

در خصوص ماشین ظرفشویی اسنوا هر یک از موارد بالا می‌توانند منجر‌به توقف ناگهانی این دستگاه در حین کار شوند. رفع این ایرادات در اغلب مواقع کار آسانی نیست. بهتر است برای تعمیر و عیب‌یابی ظرفشویی اسنوا با نمایندگی‌های معتبر این برند تماس بگیرید تا از قطعات اصل و اورجینال بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید