آزمایش دمودکس چگونه انجام می‌شود؟


انگل‌های دمودکس موجودات ریز میکروسکوپی هستند که اغلب در فولیکول‌های مو و غدد چربی پوست صورت، سر، گردن و بخش بالایی سینه‌ی شما زندگی‌ می‌کنند. آن‌ها معمولا در تعداد بسیار کم، بی‌خطر هستند اما در تعداد زیاد سبب ایجاد عارضه‌های پوستی آزاردهنده مانند عفونت و التهاب پوستی می‌شوند.

این موجودات با چشم قابل دیدن نیستند. پس چگونه می‌توان از تراکم انگل‌های دمودکس بر روی پوست آگاهی یافت؟ شما با انجام آزمایشی ساده می‌توانید از تعداد دمودکس‌هایی که روی پوستتان زندگی می‌کنند آگاه شوید.

آزمایش دمودکس یک آزمایش ساده و غیرتهاجمی است. انجام آن کاملا بدون درد بوده و توسط کارشناس تست در مطب پزشک متخصص پوست و کلینیک‌های زیبایی پوست انجام می‌شود. درصورتی که راجع به انجام آزمایش دمودکس و شرایط انجام آن کنجکاو هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

رونیکس

دمودکس‌ چیست؟

دمودکس‌ها موجودات بسیارریز میکروسکوپی هستند (0.15 تا 0.4 میلی متر) که با برخی مشکلات پوستی در ارتباط هستند.

انگل‌های دمودکس در زیر میکروسکوپ شفاف به نظر رسیده و بدن آن‌ها حالت کشیده‌ی دو قسمتی دارد که با فلس پوشیده شده است. یک بخش شامل هشت چنگگ و منفذ دهانی و بخش دیگر شامل یک دم کشیده می‌باشد.

هنگامی که خواب هستید این انگل‌ها از منافذ پوست شما بیرون می‌آیند، جفت گیری می‌کنند سپس دوباره به داخل پوست شما می‌روند تا تخم ریزی کنند. آن‌ها درون فولیکول‌های مو و نیز غدد چربی تخم‌های خود را رها می‌کنند.

چرخه زندگی دمودکس به چه شکل است؟

دمودکس‌ها تخم‌‌هایشان را در دهانه‌ی فولیکولی رها کرده و طی 3 تا 4 روز لاروها از تخم بیرون می‌آیند. پس از هفت روز لاروها بزرگ و بالغ می‌شوند. آن‌ها معمولا شب‌ها به سطح پوست آمده و از چربی‌ها و سلول‌های مرده پوست تغذیه می‌کنند. دمودکس‌ها حدود دو هفته در این وضعیت زندگی می‌کنند و پس از مرگشان در داخل فولیکول‌های مو و غدد چربی مانده و تجزیه می‌شوند.

در آزمایش دمودکس، فرم های بالغ، نابالغ و نیز تخم دمودکس قابل مشاهده است.

آیا دمودکس واگیردار است؟

بله! دمودکس‌ها به واسطه‌ی تماس پوستی مستقیم، از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند. این تماس می‌تواند به واسطه‌ی روبوسی کردن افراد باهم بوده و یا از طریق مکان‌های عمومی مانند سالن‌های آرایشی، باشگاه‌های ورزشی و استخرها باشد. کافی است که دمودکس به پوست میزبان منتقل شده و میزبان دارای سیستم ایمنی ضعیف باشد.

این موضوع آنچنان اهمیت دارد که توصیه می‌شود افرادی که متاهل هستند، پس از مثبت شدن آزمایششان، همسر خود را نیز برای انجام آزمایش دمودکس تشویق کنند.

علائم دمودکس چیست؟

این جانداران تمامی مواد زائدی که در طول زندگی در بدنشان تولید می‌شود را درون بدن خود نگه می دارند. پس از مرگشان بدن آن‌ها متلاشی شده و مواد بلعیده شده و نیز مواد دفعی بدن خود را بر سطح پوست رها می‌کنند. همین امر می‌تواند باعث تشدید عفونت‌های پوستی، آکنه، رزاسه، جوش، خارش، ریزش مو،کم پشت و نازک شدن مو، خارش پوست، پوسته‌های سر و صورت، التهاب لبه پلک و برخی دیگر از مشکلات پوست و مو شود.

چه افرادی کاندید انجام آزمایش دمودکس هستند؟

  • بیماری‌های مرتبط با دمودکس با احتمال بیشتری در افراد با مشخصات زیر رخ می‌دهند:
  • افرادی که در حال دریافت داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند؛ برای مثال پس از پیوند عضو.
  • افرادی که در برهه‌ای از زمان دچار اختلال یا ضعف در سیستم ایمنی شده‌اند.
  • بیمارانی که در حال دریافت شیمی درمانی هستند.
  • افرادی که دارای علائمی مانند قرمزی، التهاب و درماتیت اطراف دهان هستند.
  • افرادی که دچار بیماری‌های پوستی مانند رزاسه، جوش‌های مقاوم به درمان، درماتیت سبوره و پسوریازیس هستند.
  • افرادی که در ناحیه‌ی سر به بیماری‌هایی مانند ریزش موی مقاوم به درمان، نازک شدن تارهای مو، شوره‌ها و پوسته‌های کف سر مبتلا هستند.
  • اشخاصی که از کرم‌های ضدخارش مانند هیدروکورتیزون استفاده می‌کنند.

آزمایش دمودکس به چه شکل است؟

آزمایش دمودکس، آزمایشی آسان و بدون درد و خونریزی است. در طی این آزمایش، با استفاده از ابزار مخصوص، نمونه چربی پوست شما از چند ناحیه‌ی سر و صورت گرفته شده و مورد آنالیز میکروسکوپی قرار خواهد گرفت. در این روش تمام فرم‌های دمودکس حتی اجساد آن‌ها قابل رویت است. کارشناس آزمایش، تعداد دمودکس‌های نمونه چربی پوست شما را شمرده و در برگه جواب آزمایش گزارش می‌دهد. در ادامه پزشک با بررسی تراکم دمودکس‌های پوست شما، اقدام به درمان خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد، آزمایش دمودکس در مطب پزشک متخصص پوست و کلینیک‌ تخصصی پوست انجام خواهد شد. اما اگر شما مایل به انجام حضوری آزمایش نیستید، می‌توانید با مراجعه به سایت لووین کر، تست آنلاین دمودکس بدهید. شما فقط کافی است که با دقت به سوالات مربوط به این بخش پاسخ دهید. در پایان تراکم تخمینی دمودکس‌های پوستی به شما اطلاع داده خواهد شد و در صورت تمایل مشاورهای سایت لووین کر جهت آگاهی بیشتر شما از دمودکس و راه‌های درمان آن با شما تماس خواهند گرفت.

شرایط انجام آزمایش دمودکس چیست؟

توصیه می‌شود قبل از انجام آزمایش، نکات زیر را حتما رعایت کنید:

  • از دو روز قبل، سر و صورت خود را با شوینده نشوئید.
  • هنگامی که برای انجام آزمایش مراجعه می‌کنید، تا حد امکان از هیچ‌گونه کرم آرایشی یا ضدآفتاب رنگی بر روی پوست خود استفاده نکنید.
  • با صلاحدید پزشک حدود 72 ساعت تا یک هفته از استفاده از آنتی بیوتیک‌های خوراکی و موضعی اجتناب شود.
  • حدود یک هفته تا یک ماه از پاکسازی پوستتان گذشته باشد.

درمان دمودکس چیست؟

در حال حاضر تنها برند تخصصی درمان دمودکس، دمودکسیلین است. محصولات این برند برای تمامی پوست‌ها به خصوص پوست‌های حساس مناسب بوده و عارضه‌های پوستی مرتبط با دمودکس را درمان می‌کند. مواد موثره‌ی محصولات دمودکسیلین کاملا گیاهی بوده و هیچ گونه عارضه‌ای برای پوست ندارد.

همچنین برای پیشگیری از ابتلا به تراکم دمودکس، می توان با خیال راحت از محصولات دمودکسیلین استفاده نمود. اصلی‌ترین محصول دمودکسیلین، محلول پوست است. همچنین محصولاتی نظیر شامپو، ژل شستشوی صورت، سرم ضد جوش، کرم مرطوب کننده و … در کنترل تراکم دمودکس بسیار موثر هستند.

شما می‌توانید محصولات دمودکسیلین را با مراجعه به سایت لووین کر بخش فروشگاه به آسانی تهیه نمایید و از عارضه‌های پوستی کلافه کننده رها شوید.

خلاصه

انسان می‌تواند میزبان مناسبی برای بسیاری از جانداران ریز میکروسکوپی باشد و یک نمونه از این مهمان‌های ناخوانده در پوست انسان، انگلی به نام دمودکس است. تحقیقات و شواهد علمی نشان داده‌ است که بیشتر افرادی که دارای مشکلات پوست و مو هستند، دارای تراکم بالایی از مایت‌ها می‌باشند. با انجام آزمایش دمودکس با استفاده از میکروسکوپ به راحتی و در مدت کوتاهی ظرف چند دقیقه می‌توان آن‌ها را مشاهده و شناسایی نمود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید