مدیرعامل انویدیا از هوش مصنوعی ناشناخته Perplexity AI می‌گوید


جن‌سون هوانگ، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا، در مصاحبه‌ای جدید از علاقه‌‌‌ی فردی‌اش به استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی پرده برداشت. او می‌گوید درحالی که «تقریباً هر روز» از چت‌بات ChatGPT استفاده می‌کند؛ اما علاقه‌ی بیشتری به ابزار کمتر شناخته‌شده‌ی Perplexity AI دارد.

در مصاحبه‌ای با وایِرد، هوانگ گفت که عمده‌ی استفاده‌اش از چت‌بات‌های هوش مصنوعی، در تحقیقاتی مانند کسب اطلاعات درباره‌ی پیشرفت‌های اخیر در زمینه‌ی کشف دارو‌ها با استفاده از کامپیوتر خلاصه می‌شود.

مدیرعامل تیم سبز می‌گوید که در ابتدا سؤالی جامع از ChatGPT یا Perplexity AI می‌پرسد و پس از اینکه به اطلاعات کلی از موضوع مورد نظر دست یافت، با جزئی‌تر کردن سؤال‌هایش، به زیروبم آن موضوع وارد می‌شود.

Perplexity که خود را «اولین موتور جست‌وجوی جهان با پاسخِ محاوره‌ای» توصیف می‌کند، ترکیبی است از مدل‌ GPT-3.5 از OpenAI و مدل خود Perplexity که توانایی یافتن اطلاعات به‌روز از اینترنت را دارد.

استفاده از Perplexity آسان است و امکان یافتن اخبار تازه با ویژگی دیسکاور، توانایی قابل‌ توجه در عمیق‌ شدن در موضوعات خاص و توانایی استفاده از مدل‌های دیگری چون GPT-4 Turbo و Claude 2.1 را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید