معرفی صنایع دستی ایران در جشنواره «فرهنگ‌ها»ی قطر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره فرهنگ‌ها توسط دانشگاه علوم و تکنولوژی دوحه با حضور دانشجویانی از کشورهای مختلف جهان در قطر برگزار شد. آثار هنری و صنایع دستی، کتب ایران‌شناسی و غذاهای ایرانی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره معرفی شد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور علی بختیاری رایزن فرهنگی ایران در قطر، محمد الساده رییس هیات امنای دانشگاه، ابراهیم صالح النعیمی معاون وزیر آموزش عالی، سالم النعیمی رییس دانشگاه و جمعی از سفرای کشورهای مختلف برگزار شد و حاضرین از غرفه‌های کشورهای مختلف بازدید کردند.

در این رویداد فرهنگی، دانشگاه علوم و تکنولوژی دوحه فضای لازم برای برپایی غرفه معرفی کشورشان را در اختیار دانشجویان کشورهای مختلف قرار می‌دهد و دانشجویان در کنار حمایت مالی دانشگاه، با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار و همچنین جلب هم‌افزایی‌های بیرونی، اقدام بر برپایی غرفه و معرفی کشور خود می‌کنند.

معرفی صنایع دستی ایران در جشنواره «فرهنگ‌ها»ی قطر

غرفه معرفی ایران نیز توسط دانشجویان ایرانی این دانشگاه و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر برپا شد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در غرفه جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر نمایش آثار هنری و صنایع دستی، کتب ایران‌شناسی و غذاهای ایرانی به نمایش گذاشته شد.

اطلاع رسانی آموزش زبان فارسی و برگزاری مسابقه ایرانشناسی از دیگر فعالیت‌های این غرفه بود که جایزه غرفه برتر را از آن خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید