سی ان ان: رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی سفر به بیت المقدس شرقی است



منابع اسرائیلی فاش کردند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بازدید از بیمارستان المکاسد، بزرگترین مرکز پزشکی فلسطین در بیت المقدس شرقی است.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌های “جروزالم پست” و “سان” به نقل از این منابع نوشتند که این سفر در جریان سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی که قرار است ماه آینده انجام شود و بخشی از ابتکار عمل آمریکا در مورد الف است انجام می‌شود. بیمارستان مکاسد.

به گفته این منابع، بایدن بدون همراهی مقامات اسرائیلی از بیمارستان بازدید خواهد کرد که ظاهراً به این معناست که بایدن «حاکمیت» اسرائیل بر این بخش از بیت‌المقدس را به رسمیت نمی‌شناسد.

این سفر در صورت انجام بی سابقه است و هیچ رئیس جمهور قبلی آمریکا سفر مشابهی نداشته است.

اگرچه دولت بایدن به دنبال تقویت دولت ائتلافی حاکم اسرائیل است، اما این سفر که نشان دهنده تقسیم اورشلیم است، احتمالاً باعث ایجاد اختلاف در ائتلاف حکومتی خواهد شد.

پیش از این گزارش هایی مبنی بر اختلاف بین دولت اسرائیل و دولت بایدن بر سر شهرک سازی های اسرائیل منتشر شده بود که برخلاف هشدارهای آمریکایی ها، مقامات تل آویو با ارسال پیامک به بایدن و تلاش برای متقاعد کردن او تلاش کردند. حل و فصل، کلید نجات دولت از فروپاشی است. .

این بازدید بخشی از ابتکار عمل ایالات متحده برای بیمارستان المکاصد است که می تواند به معنای تمدید بودجه 25 میلیون دلاری برای شبکه بیمارستانی بیت المقدس شرقی پس از کوتاه شدن آن توسط دولت ترامپ باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید