اروپا از مذاکره با مجارستان برای پیوستن به تحریم نفتی روسیه استقبال می کند



به گزارش رویترز، فون لین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که در مذاکرات با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان درباره ممنوعیت احتمالی سوخت های فسیلی روسیه در سراسر اتحادیه اروپا پیشرفت هایی داشته است.

وی در پیامی توئیتری نوشت: گفتگوی عصر امروز با نخست وزیر ویکتور اوربان برای روشن شدن مسائل مربوط به تحریم ها و امنیت انرژی مفید بود.

او گفت: «ما پیشرفت کرده‌ایم، اما کار بیشتری لازم است.

رئیس کمیسیون اروپا خاطرنشان کرد که برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه زیرساخت‌های نفتی با سایر کشورهای منطقه کنفرانس ویدئویی برگزار خواهد کرد.

گفتگوهای اتحادیه اروپا با رهبران مجارستان در حالی انجام می شود که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، در راستای تلاش های آمریکا و اتحادیه اروپا برای ممنوعیت کامل واردات انرژی از روسیه، تصمیم به انفجار بمب هسته ای در اقتصاد کشورش را تشبیه کرده است.

مجارستان که در مرکز اروپا واقع شده است، به دلیل هزینه بالای تعطیلی این تاسیسات، به شدت به واردات نفت روسیه که بیشتر آن را از طریق خطوط لوله دریافت می کند، وابسته است و مانع بزرگی بر سر راه طرح اتحادیه اروپا برای توقف کامل واردات نفت از روسیه است. . بودن.

در حالی که اتحادیه اروپا تا کنون تنها یک سال به مجارستان و اسلواکی فرصت داده است تا خرید نفت از روسیه را به حالت تعلیق درآورند، اوربان نخست وزیر مجارستان از اتحادیه اروپا خواسته است تا به اتحادیه اروپا یک مهلت پنج ساله برای توقف تدریجی واردات اعطا کند.

اوربان افزود که وابستگی مجارستان به واردات نفت از طریق خطوط لوله به معنای نیاز به سرمایه گذاری بسیار عظیم برای خلاص شدن از شر نفت روسیه است.

دیدگاهتان را بنویسید