توزیع آزمایشی نان یارانه ای در زنجان از اول خرداد به ازای هر نفر 250 گرم نان در روز



ایسنا/ خراسان رضوی یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص توزیع نان با کارت بانکی ویژه گفت: این طرح به صورت آزمایشی در زنجان اجرا می شود و شاید از اول خرداد سهمیه فردی به ازای هر نفر 250 گرم نان به ازای هر نفر باشد. روز.”

محمد صفایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران، درباره افزایش قیمت آرد و ماکارونی در روزهای اخیر اظهار کرد: مجلس به دولت اجازه داد نظام پرداخت یارانه ها را اصلاح و اصلاح کند تا قیمت کالاهای اساسی نسبت به قیمت کالاهای اساسی افزایش پیدا نکند. سپتامبر. 1400. بنابراین با افزایش قیمت آرد و ماکارونی، دولت باید به مجلس اعلام کند که آیا برنامه ای برای جبران این افزایش قیمت دارد یا خیر.

وی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر افزایش قیمت آرد برای جلوگیری از قاچاق آن، این بهانه ها را غیر منطقی دانست و افزود: به طور کلی مصرف سالانه گندم در کشور ما 12 میلیون تن است در حالی که کل میزان قاچاق گندم است. حداکثر 250000 تن در سال. بنابراین افزایش قیمت داخلی آن برای جلوگیری از قاچاق گندم اصلا منطقی نیست. برای جلوگیری از قاچاق باید نظارت دستگاه های اجرایی و قضایی افزایش یابد نه قیمت گندم در داخل.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش میزان حمایت ها برای جبران قدرت خرید شهروندان گفت: تفاوت افزایش قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور ماه سال گذشته باید سنجیده شود. به مردم یارانه پرداخت کردم.

در پاسخ به اینکه فروردین سال گذشته عده ای گفتند در سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان قول هایی در مورد تامین گندم لبنان از سوی ایران داده شد و اینکه آیا گندم ایران به لبنان صادر می شود یا خیر، این موضوع بیشتر شد. اخیراً گران شده است آیا گندم مربوط است؟ وی گفت: خیر، گندم به لبنان صادر نمی شود، بنابراین نمی توان این موضوع را به افزایش اخیر قیمت گندم ربط داد.

یکی از اعضای کمیته اقتصادی شورا نیز درباره موضوع توزیع نان با کارت بانکی ویژه اظهار کرد: این طرح به صورت آزمایشی در زنجان و احتمالا از اول خرداد اجرا می شود. سهمیه هر نفر 250 گرم نان در روز است و در صورت حصول نتایج قابل قبول در سراسر کشور اجرا می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید