دیدارهای نیمه نهایی «عصر جدید» از جمعه شب آغاز می شود/ می توانیم غیرممکن ها را ممکن کنیم


خبرگزاری فارس – گروه هنر و رسانه – هدایت مومن: همزمان با پایان دور مقدماتی مسابقات استعدادیابی در عصر جدید، این مسابقه تلویزیونی به نیمه نهایی راه یافته و 31 نمایش در قالب 6 برنامه به این مرحله راه یافته و به فینال راه خواهند یافت.

قسمت اول مرحله نیمه نهایی این برنامه با توجه به پخش بازی فوتبال بین تیم های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان، شامگاه شنبه 25 اردیبهشت، جمعه 23 اردیبهشت ماه بعد از ساعت 22 پخش می شود: بولتن خبری 00 در شبکه سه. اولین قسمت از برنامه «لبه جدید» شنبه 24 اردیبهشت بعد از پایان مسابقه فوتبال و نیمه دوم برنامه یکشنبه 26 اردیبهشت پخش می شود. بینندگان پس از پایان هر قسمت از برنامه 100 ساعت فرصت دارند به مشترک رای دهند. روال پخش «دوران جدید» از هفته آینده به فرمت قبلی خود باز می گردد و روزهای شنبه و یکشنبه از شبکه سه پخش می شود.

در ادامه به بهانه از سرگیری پخش نیمه نهایی «عصر جدید» و بازگشت هیجان به تلویزیون، سعی می کنیم از زاویه ای جدید به ماهیت این برنامه نگاه کنیم.

«عصر جدید» مانند همه برنامه های تولیدی مهم تلویزیون، نقاط قوت و ضعفی دارد. به ویژه ضعف در جزئیات را نمی توان از دید عموم پنهان کرد. برای مثال نحوه داوری و داوری یا برخی اجراها را می توان یکی از نقاط ضعف اجرا دانست. با این وجود برنامه «عصر جدید» چه به معنای واقعی کلمه «استعداد جویی» و چه نه، توانست طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جذب کند. پخش مسابقه «عصر جدید» از شبکه سه سیما ظاهراً یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیونی در سال 1401 بوده است.

با فرض اینکه «عصر جدید» یک نمایش استعدادیابی نیست

به گفته برخی کارشناسان، نکته مهم در مورد عصر جدید این است که نباید آن را یک برنامه استعدادیابی دانست، بلکه چیزی بیش از یک نمایش است. میهمانان و حاضران می آیند و استعدادهای خود را به نمایش می گذارند و با صدای داوران و گاه تماشاگران، اوج می گیرند و به ارتفاعات بیشتری می روند. وقتی می دانیم که عصر جدید یک برنامه استعدادیابی نیست، می توانیم به راحتی از اپیدمی ها و آسیب های بحرانی ظهور و بروز استعدادها عبور کنیم، زیرا وقتی صحبت از استعدادیابی می شود، آن استعداد تحریک می شود و این برنامه است. ممکن است افرادی خارج از مسابقه باشند که استعدادهای باورنکردنی داشته باشند که دیده نشده است. گاهی گروهی مشتاق خودنمایی فکر می کردند که هر چقدر هم در چنین برنامه ای شرکت کنند، به این ترتیب، هرگز استعداد خاص آن فرد کشف نمی شود.

حضور بین نژادی و ایجاد حس امید/”ما می توانیم”

آنها به جای اینکه استعدادهای خود را به رخ بکشند، یاد گرفتند که چگونه خودنمایی کنند و مورد تایید حاکمان قرار گیرند. همیشه اینطور بوده است که به گروهی که خود را نمی بینند و احساس می کنند استعدادی ندارند و هرگز نخواهند داشت، احساس حقارت می دهد، بنابراین هر زمان که “عصر جدید” را در پیش داریم، آن را به عنوان یک استعداد ببینیم. نشان دهید، اجازه ندهیم.

نکته دیگری که کارشناسان بر آن تاکید دارند، مسیری است که احسان علیخانی طی کرده است، یعنی نشان دادن استعدادها، حضور اقوام، افراد گمنامی که به جایگاه «عصر جدید» رسیده اند و اتفاقات خوبی برای آنها می افتد و این ایجاد خلق است. حس امید و اعتماد به نفس چیزی است که باید در بسیاری از برنامه های رادیویی به دنبال آن باشید. یکی دیگر از اتفاقات مناسب در برنامه «عصر جدید» که انتظار می رود گسترش بیشتری داشته باشد و از این اصل عدول نکند، اصل علاقه به رویکرد بومی، ایرانی و اسلامی است.

«امید» مفهوم محوری بیانات مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب است.

اما بدون شک بزرگترین ویژگی و نقطه قوت فرامتن یا عنصر محوری پیام عصر جدید که این برنامه را جدی و مطرح می کند، احیای حس «امید» و تقویت باور به «ما می توانیم» در مخاطب است. . سال ها «امید» مفهوم محوری بیانات مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب بود. از متن بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب که در آن جهاد ریشه دارتر به عنوان جهادی برای امید آفرینی مطرح شده بود تا بیانیه های نوروزی امسال که «امید آفرین» و «امید آفرین» به عنوان عنصر اصلی نوروزی ایران است. ، هدف مسئولان و ناامید شدن دشمن از جنگ روایی و جنگ اقتصادی.

جوهره انجام کارهای به ظاهر غیرممکن، غلبه بر ناکامی های آشکار و ناتوانی غیرممکن ها، دیدن استعداد، هنر و قدرت شهرها و روستاها، خوش یمن است. این پیامی است که دوران جدید به دنبال آن است که به مردم و مردم برساند.

برنامه عصر جدید در ضمیر ناخودآگاه تک تک مخاطبان درازمدت «امیدبخش» خواهد بود، زیرا موج رسانه ای خصمانه بر ناامیدی مردم و جوانان از آینده خود تأکید می کند و شعار «ما نمی توانیم» را ترویج می کند. اینکه جوانانی از اکثریت مردم، از همان محله و شهر و با شرایط سخت فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی با تحمل سختی ها، جدیت و پشتکار توانستند به ظرفیت های بالایی دست یابند، خود این باور را تقویت می کند که « ما می توانیم» است.

“ما نمی توانیم” بی معنی است و مردم برای برجسته کردن “ما می توانیم” روی صحنه می روند.

به همین دلیل است که در بسیاری از قسمت های برنامه، به ویژه به قول مجید الاسماعیلی، قاضی «عصر جدید»، می توان مفهوم «نمی توانیم» را محقق کرد و مردم به صحنه می آیند. که «ما می توانیم» را به صحنه می آورند. از طرفی این برنامه ها از بیماری مزمن تلویزیون در تهران جلوگیری می کند که اتفاق بسیار خوب و پیشرفته ای است.

معرف تحقق «رویای ما ایرانیان» در عصر جدید

در برخی تحلیل‌ها، «عصر جدید» بخشی از «رویای ایرانی» ماست، جایی که می‌توانیم در سطح قابل قبولی از آگاهی و دانش زندگی کنیم و خود را نه تنها از مردم هر کشوری، بلکه حتی از موقعیت خاص و شگفت‌انگیز ایران عقب‌تر بدانیم. . به ما افتخار کنید و به ما افتخار کنید. این بدان معنا نیست که ما باید توهم خود را متورم کنیم، بلکه به این معنی است که ما از وضعیت خود آگاه هستیم و به سمت ذهنیت ایده “هیچ چیز غیرممکن” حرکت می کنیم.

ما ایرانیان نه تنها هیچ یک از مردم جهان را کم نداشته ایم، بلکه همیشه ملتی مترقی و بزرگ و با درک درست از زمانه بوده ایم و در همین مسیر حرکت کرده ایم. وضعیت ایران در منطقه استثنایی است، تنها در قرن بیستم از بسیاری جهات از همتایان خود پیشرفته تر بود.

زیرا ما ایرانیان نه تنها هیچ یک از مردم جهان را کم نداشته ایم، بلکه همواره ملتی مترقی و بزرگ و با درک صحیح از زمانه بوده ایم و در همین مسیر حرکت کرده ایم. وضعیت ایران در منطقه استثنایی است، تنها در قرن بیستم از بسیاری جهات از همتایان خود پیشرفته تر بود. با توجه به اینکه اعراب زبانی دارند که در بین بسیاری از کشورها رواج دارد و از محصولات فرهنگی نیز بهره می برند، از بیروت گرفته تا قاهره و بغداد، می توانند از آثار مشترک استفاده کنند. بیش از 150 میلیون نفر از میراث فرهنگی اعراب لذت می برند. با اینکه منابع مالی زیادی دارند (اگرچه این منابع مالی در بعضی جاها مثل عربستان غیر فرهنگی استفاده می شود) اما در این وسط جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که بیشترین تعداد دانشجو را دارد. در کل منطقه واقع شده است.

ایران اولین کشوری است که جنبشی را برای ملی کردن صنعت خود در برابر قدرت های غربی ایجاد کرد (ایران اولین در این مسیر است و کانال سوئز بعد از ما اتفاق افتاد)، در این مسیر پیشگام بود و این پیشگامی در بسیاری از کشورها ادامه دارد. باقی مانده از کناره ها سرانجام با «انقلاب اسلامی» بزرگترین انقلاب مردمی تاریخ را رقم زد.

حقیقت این است که ما ایرانیان ملت بزرگی هستیم و خود را در شرایط بسیار سختی ساختیم و امروز با وجود تحریم های همه جانبه کشور همچنان در مسیر توسعه قرار دارد و روز به روز به سمت قله های موفقیت پیش می رود. به همین دلیل ما همیشه به نمایش هایی مانند «دوران جدید» نیاز داریم که رویای ایرانی بودن ما را برجسته کند و به ما یادآوری کند که «ما می توانیم غیرممکن ها را ممکن کنیم».

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید